قول وزیر کشور برای پیگیری موضوعات خراسان جنوبی/معاون سیاسی وزیر ‌مسئول پیگیری شد

قول وزیر کشور برای پیگیری موضوعات خراسان جنوبی/معاون سیاسی وزیر ‌مسئول پیگیری شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر عبادی در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در راستای دیدار با وزیر کشور اظهار داشت: بعد از اتفاقات ناگواری که در استان خراسان جنوبی بعد از سخنان استاندار راه افتاد مجمع نمایندگان امروز با وزیر کشور دیدار داشته ودر این دیدار نگرانی‌های خود، نگرانی‌های علما و مردم را ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا از وزیر کشور گلایه کردیم که چرا شما به حرف ما گوش نکرده و حتی حاضر نشدید برای انتخاب استاندار با مجمع نمایندگان استان مشورتی داشته باشید، افزود: ما نمایندگان با سابقه آقای پرویزی که از خراسان شمالی به گوشمان رسیده بود از همان ابتدا اظهار نگرانی کرده و نگرانی‌های ما از ابتدا درست بود.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در حضور وزیر کشور نسبت به عملکرد استاندار و عدم پیگیری پروژه‌ها و کارهای مردم گلایه کردیم.

عبادی با بیان اینکه عدم تعامل استاندار با نمایندگان استان خراسان جنوبی یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه بود، افزود: تاکنون پیش نیامده که استاندار خراسان جنوبی به همراه نمایندگان برای بررسی مشکلات با وزرا دیدار داشته باشد و این در حالی است که با وجود ایجاد تعامل بین مسئولان استان و نمایندگان می توان دغدغه‌های مردم را پیگیری و کاری برای مردم انجام داد.

بازی سیاسی برای مردم هیچ سودی ندارد

وی بیان داشت: بازی سیاسی هیچ سودی برای مردم ما ندارد و در ایام مشاوره‌های خوبی هم از سوی معاونت سیاسی استاندار، مشاوران فرهنگی و دیگر افراد به استاندار داده نشده و خود آقای پرویزی هم خیلی صاحب فکر نبوده و این گرفتاری بزرگ برای استان به وجود آمده است.

انتصاب پرویزی براساس باند بازی وهمشهری گری
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که یک استاندار در یک مقطع زمان در استان خودش موفق نبود چه لزومی وجود داشت که در همان زمان او را به استان دیگری بفرستید که البته براساس باندبازی وهمشهری گری در یک استانی دیگر او را منصوب کردید.

عبادی افزود: آنقدر مردم در خراسان شمالی نسبت به عملکرد پرویزی معترض بودند که او برکنار شد ماهم حاضریم چندین برابر آن را بپردازیم تا ایشان از این استان برود وآرامش مردم سلب نشود.

وی با بیان اینکه سخنان نمایندگان مردم در مجلس در حضور وزیر کشور آنقدر منطقی بود که آقای رحمانی فضلی حرفی برای گفتن نداشته و نمی‌توانستند سخنان ما را نقض کنند.

قول پیگیری وزیر کشور

عبادی افزود: ما به وزیر کشور گزارش‌های استان را ابلاغ کردیم که او هم در جواب ما گفت، ما این موضوعات را به استاندار تذکر دادیم و پیگیر مسائل استان هستیم و در حالی که خیلی از دغدغه‌هایی که ما مطرح کردیم برای وزیر کشور جدید بود اما او قول پیگیری داد.

وی بیان داشت: بنده خطاب به وزیر کشور گفتم، شما فرصتی به مجمع نمایندگان استان ندادید که دغدغه هایی خود را بیان کنیم و این شد که آقای استاندار غیر حرفه‌ای، نا آشنا، با گفتن مطالبی که سنجیده نیست استان ما را به هم ریخته است.

اشک نماینده مردم سربیشه در راستای محرومیت مردم

نماینده مردم سربیشه ونهبندان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: بنده هم امروز به همراه مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی به دیدار وزیر کشور رفتیم که بعد از موضوعات در زمینه حوزه انتخابیه خود سخنانی بیان کردم.

نظر افضلی با بیان اینکه روستاهای سربیشه و نهبندان سطح درآمدی مردم پایین آست، افزود: بنده امروز در حالی که از مشکلات مردم حوز ه انتخابیه خود سخن می‌گفتم این سخنان با گریه همراه بود زیرا واقعا مردم تنها با پول یارانه زندگی می‌کنند، بعد برای این مردم کنسرت، رقص و آواز چه دردی دوا نمی‌شود.

استاندار وفرمانداران نباید سیاسی باشند/مگر دولت اعتدال نیست

وی بیان داشت: استاندار برخی استانها نباید سیاسی باشد، نباید فرمانداران ما سیاسی باشند مگر دولت اعتدال نیست، پس باید در همه چیز اعتدال باشد زیرا اگر جامعه و استان دو قطبی شود مشکلات بیشتر می‌شود بعد از انتخابات دیگر نباید از طریق سلایق جانحی با مردم رفتار شود.

نماینده مردم سربیشه ونهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرمانداران ما هم نصیحت شوند چه لزومی دارد فرماندار یک شهر کوچک که مردم بسیار درآمد پایین دارد هرجا برود سیاسی حرف بزند و اینکه در این برهه از زمان بعد از 7 ماه بلاخره ما مجمع نمایندگان توانستیم با وزیر کشور دیداری داشته باشیم در حالی که موضوعات در استان تنش دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور مسئول پیگیری مشکلات استان خراسان جنوبی از سوی وزیر کشور

افضلی افزود: وزیر کشور هم حرف ما را تایید کرد ومعتقد بود خوب نیست این موضوعات دنبال واستان دچار تنش شود و بنا به سخن وزیر کشور مقرر شد معاون سیاسی وی موضوعات مربوط به استان خراسان جنوبی را بررسی کند .

وی بیان داشت: ما باید رفتار خود را براساس سخنان رهبری تنظیم کنیم و در این راستا گام برداریم اگر استاندار هم دراین مدت در امور مختلف از نمایندگان مشورت می‌گرفت و همراه با ما در جلسات دیدار با وزیران می‌رفت شاید این مشکلات به وجود نمی آمد امیدواریم موضوعات استان ختم به خیر شود تا استان خراسان جنوبی بتواند راه توسعه خود را داشته باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها