تنها ۵ درصد از ساختمان‌های استان مرکزی بیمه شده‌اند

تنها ۵ درصد از ساختمان‌های استان مرکزی بیمه شده‌اند

عزیز فیلی عصر امروز در کارگروه تخصصی بازتوانی، بازسازی، بیمه و مباحث مربوطه به ستاد مدیریت بحران با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرائی مرتبط در این کارگروه اقدام به ارائه گزارش عملکرد کردند و مقرر شد مبحث بیمه علاوه بر دستگاه‌های دولتی در نهادهای عمومی و صنوف بزرگ، متوسط و کوچک هم وارد عرصه شود.

وی افزود: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان بیمه منازل مسکونی با مجموعه بنیاد برکت به امضا رسانده‌ایم تا منازل مسکونی روستایی را بیمه کنیم، استان مرکزی در اجرای این طرح استانی پیشگام در سطح کشور بود و امیدواریم این تفاهم‌نامه به سایر استان‌ها نیز ابلاغ شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که صرف هزینه در بیمه یک سرمایه‌گذاری مطمئن است که از بین نمی‌رود، همچنین شهرهای بزرگ سطح استان که جمعیت قالب را در بر گرفته‌اند نیازمند ترویج این فرهنگ هستند تا در مواجهه با حوادث ناتوان نمانند.

فیلی ادامه داد: تمامی اموال منقول دستگاه‌های دولتی و بناهای این دستگاه‌ها به‌صورت 100درصدی تحت پوشش بیمه هستند، به استناد قوانینی که اخیرا در مجلس به تصویب رسیده تمامی خودروها ملزم به واریز بیمه بدنه و شخص ثالث شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون 70درصد از خودروهای سطح استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما متاسفانه در حوزه بیمه منازل مسکونی تنها 5درصد از ساختمان‌ها بیمه شده‌اند و این در صورتی است که فرهنگ بیمه در تمام مراحل زندگی افراد در خارج کشور ورود یافته است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: واحدهای تجاری، صنوف و دستگاه‌های غیردولتی مجموعه‌هایی هستند که تحت پوشش بیمه نیستند و در صورت وقوع حوادث خسارات وارده بر این مجموعه‌ها جبران پذیر نیست‌.

فیلی بیان کرد: در حادثه فوق‌حاد آنفولانزای پرندگان واحدهایی که تحت پوشش بیمه بودند تا حد زیادی موفق به جبران خسارات وارده شدند اما واحدهای فاقد بیمه از دریافت کمک‌هزینه‌های احیا بازماندند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها