۳۴ پرونده قضایی ویژه قطع درختان در آران و بیدگل تشکیل شد

۳۴ پرونده قضایی ویژه قطع درختان در آران و بیدگل تشکیل شد

رضا شفیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از رتبه نخست آران و بیدگل در تشکیل پرونده برای قطع درختان در استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اداره منابع طبیعی آران و بیدگل تمام تلاش و مراقبت‌های خود برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل را به کار گرفته است و در سال جاری 34 فقره پرونده قضایی در رابطه با قطع درختان تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل با اشاره به تلاش سودجویان برای قطع درختان افزود: حفظ جنگل‌های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و هجوم شن های روان در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که این اداره با تلاش‌های صورت گرفته توانسته هزینه‌های قطع درختان برای قاچاقچیان چوب را بالا ببرد.

وی قاچاق چوب و زغال را از عوامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در کشف و تخریب 34 کوره زغال غیرمجاز تاغ در شهرستان آران و بیدگل 49 نفر دستگیر و 11 پرونده قضایی تشکیل شده است.

شفیعی بیانات رهبر انقلاب در لزوم مقابله با پدیده زمین خواری را یادآور شد و تصریح کرد: تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و ملی به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است که در این راستا برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و متصرفان با استفاده از راهکارهای قانونی اقدام خواهیم کرد.

شایان ذکر است آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را تشکیل می‌دهد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها