۳۹۳ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

۳۹۳ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

قاسم سلیمانی امشب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در یک ماه گذشته حرکتی قوی برای پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان انجام گرفت به گونه‌ای که این رقم از 331 میلیارد تومان به 393 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد، افزود: متاسفانه شیوه ارزیابی در کشور براساس تعداد و مقدار پرداخت‌ها است که این باعث می‌شود استان‌های کوچک در رده‌های پایین‌تری قرار بگیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: لازم است مقایسه بین استان‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی براساس درصد و تناسب منابع بانکی با تعداد و مقدار تسهیلات پرداختی انجام شود.

سلیمانی با اشاره به عملکرد خوب بانک‌های صادرات، کشاورزی، صنعت و معدن و ملی در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان، خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اقتصاد مقاومتی خوب بوده است اما با توجه به اینکه استان ما یک استان گردشگری است باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی تصریح کرد: استان در بحث توسعه پیشرفت خوبی داشته است ولی در بحث اشتغال هنوز جای کار وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لازم است عملکرد کل سرمایه‌گذاری استان در قالب اعتبارات ملی، صندوق توسعه و فاینانس در جلسه آینده ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان شود.

سلیمانی خواستار همراهی اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی استان برای حفظ گونه‌های گیاهی، جنگل‌ها و مراتع استان شد و گفت: توزیع بذر رایگان گونه‌های گیاهی دارویی بین عشایر و جنگل‌نشینان نقش بسیاری در جلوگیری از تخریب و بهبود اوضاع کنونی محیط زیست و منابع طبیعی و درآمدزایی برای آن‌ها دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها