‌‌تاکید رئیس جمهور آذربایجان بر گسترش روابط تجاری و سیاسی با ایران‌

‌‌تاکید رئیس جمهور آذربایجان بر گسترش روابط تجاری و سیاسی با ایران‌

شاهین مصطفی‌اف صبح امروز در همایش تجاری ایران و آذربایجان در سرعین اظهار داشت: تراز تجاری کشور آذربایجان و ایران 70 درصد افزایش یافته و رئیس جمهور آذربایجان تاکید بسیار زیادی بر گسترش روابط تجاری و سیاسی با ایران دارد و روز به روز بر اتحاد و همدلی این دو کشور مسلمان و دوست افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در روزهای آینده با رئیس جمهور ایران ملاقات خواهد کرد، گفت: این ملاقات در پایتخت ایران انجام می‌شود و تفاهم‌نامه‌های مشترک بین ایران و آذربایجان امضا می‌شود.

وزیر اقتصاد کشور آذربایجان از فعالیت بیش از 518 شرکت ایرانی در آذربایجان خبر داد و افزود: دو کشور ایران و آذربایجان ظرفیت‌های بسیار مشترکی دارند و با برنامه‌ریزیهای لازم و تفاهم‌نامه‌های امضا شده این ظرفیتها به طور همه‌جانبه شکوفا می‌شود که برای هر دو منطقه دستاوردهای بسیار زیادی خواهد داشت.

مصطفی‌اف با اشاره به دیدارش با وزیر ارتباطات و فناورزی اطلاعات در اردبیل بیان کرد: دو طرف با بررسی ظرفیتهای ایران و آذربایجان از دیرور رایزنیهای خود را برای امضای تفاهم‌نامه در بخشهای سیاسی و اقتصادی انجام داده‌اند و سفر هیئت آذربایجانی به اردبیل هم برای آذربایجان و هم ایران دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: هیئت آذربایجانی به همراه رئیس جمهور آذربایجان در روزهای آینده به تهران سفر می‌کند که زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای این سفر در منطقه فراهم شده که این سفر می‌تواند برای کشور ایران و آذربایجان از لحاظ تجاری و سیاسی بسیار مهم باشد.

وزیر اقتصاد کشور آذربایجان با بیان اینکه من علاقه زیادی به شاه اسماعیل ختایی و استان اردبیل دارم، گفت: از اینکه توانستم در استان اردبیل حضور یابم بسیار خوشحالم چرا که این استان در بخشهای اقتصادی و تجاری مشترکات زیادی با کشور آذربایجان دارد و رئیس جمهور آذربایجان نیز خود بر توسعه روابط تجاری با ایران به ویژه استان اردبیل تاکید اساسی دارد.

مصطفی‌اف با بیان اینکه هم اکنون روابط ایران و آذربایجان بسیار خوب پیش می‌رود، اظهار کرد: این امر ناشی از اهتمام و تاکید دو رئیس جمهور آذربایجان و ایران است که نسبت به سالهای گذشته روابط تجاری و سیاسی دو کشور به مراتب افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از مناطق تاریخی و گردشگری کشور ایران به شمار می‌رود، افزود: ما نیز علاقه زیادی برای ایجاد روابط در بخشهای مختلف با استان اردبیل داریم که در پایان سفر هیئت آذربایجانی و وزیر ارتباطات ایران به اردبیل تفاهم‌نامه‌های مختلفی امضا می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها