‌احداث شهرک صنایع دستی در اراک را پیگیری می‌کنیم‌

‌احداث شهرک صنایع دستی در اراک را پیگیری می‌کنیم‌

سیدمحمد حسینی چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مرکزی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اراک برگزار شده بود در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد هنرمندانی که کارت صنایع دستی دریافت کرده‌اند اظهار داشت: تاکنون تعداد 8هزار نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در سطح استان مرکزی موفق به دریافت کارت صنایع دستی کرده‌اند و از این تعداد حدود 4هزار نفر از هنرمندان و صنعتگران از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در راستای برطرف کردن مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی پیگیری‌های مستمری انجام شده که تاکنون ثمری نداشته است، البته مسئولان قول مساعدت در این زمینه را داده‌اند که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته و اختلافات موجود میان شرکت‌های بیمه‌گذار و دولت یکی از اصلی‌ترین موانع انجام این کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: درنظر داریم که در راستای عرضه صنایع دستی استان مرکزی بازاری تحت عنوان بازار صنایع دستی برپا کنیم که در این راستا اقدامات مقدماتی را انجام داده‌ایم و محل برگزاری آن هم در یکی از نقاط شهر معین شده است.

حسینی ادامه داد: برپایی چنین مکانی نیازمند تامین اعتبارات بالایی است که تاکنون موفق به تامین این اعتبارات نشده‌ایم اما احداث این بازار سبب اسکان هنرمندان صنایع دستی در این منطقه می‌شود و علاوه بر آن این افراد توانایی احداث کارگاه مورد نظرشان را در این بازار پیدا می‌کنند و پس از آن نسبت به برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور توسعه صنایع دستی و تشکیل اتحادیه صنایع دستی در استان مرکزی در نظر دارد که مجمعی را تحت عنوان خانه هنرمندان تشکیل دهد و این امر در دستورکاری این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: احداث بازارچه‌های محلی در شهرستان‌های استان مرکزی از دیگر تصمیمات اخذ شده این اداره‌کل است که در برخی از شهرستان‌ها اجرائی شده و در برخی دیگر به سبب کافی نبودن اعتبارات طرح به اتمام نرسیده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها