بودجه ورزش ۱۴۵۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد

بودجه ورزش ۱۴۵۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد

غلامرضا شعبانی بهار صبح امروز در آیین اختتامیه دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان اظهار داشت: با آنکه ورزش قهرمانی نیاز جامعه امروز است اما توجه ویژه به ورزش همگانی ضروری است چراکه ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی بیرون می‌آید.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه ورزش علاوه بر ورزش قهرمانی همواره بر توسعه ورزش همگانی به ویژه در بین جوانان تاکید دارند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نماینده مردم همدان در مجلس برای افزایش بودجه ورزش در برنامه بودجه سال آینده تلاش چشمگیری داشتند عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال آینده شاهد تغییر شگرفی در بودجه وزارتی در بخش ورزش خواهیم بود.

شعبانی بهار تصریح کرد: بودجه ورزش در سال 95، 800 میلیارد تومان بوده که در سال آینده با افزایش هزار و 450 میلیاردی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این بودجه به صورت مستقیم در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا در بخش تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و توسعه ورزش همگانی، بانوان، روستایی و عشایری هزینه کنند.

شعبانی بهار تصریح کرد: با این افزایش بودجه در سال آینده شاهد شرایط خوبی در ورزش کشور خواهیم بود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که توسعه ورزش همگانی بخشی از وظایف شهرداری‌هاست عنوان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری‌ها به جای هزینه در ورزش قهرمانی به توسعه ورزش همگانی و شهروندی روی آورده‌اند.

شعبانی بهار با تمجید از شهرداری همدان برای توسعه ورزش همگانی و برگزاری المپیاد ورزش محلات اظهار داشت: اینکه شهرداری همدان توانسته چنین المپیادی را با بیش از 4 هزار نفر ورزشکار در 4 رشته پرطرفدار ساماندهی کند باید الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی تاکید کرد: در هر کجا که فضایی برای ورزش همگانی در نظر گرفته شود ما در معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نسبت به تجهیز این اماکن به وسایل ورزشی اقدام خواهیم کرد.

شعبانی بهار اضافه کرد: در سال آینده نسبت به احداث جاده‌های سلامت در شهرهای کشور اقدام جدی صورت خواهد گرفت و بودجه خوبی نیز به این بخش اختصاص یافته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها