بیش از ۹ هزار نفر از رانندگان خراسان جنوبی بیمه تأمین اجتماعی هستند

بیش از ۹ هزار نفر از رانندگان خراسان جنوبی بیمه تأمین اجتماعی هستند

مجید درویشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه شدگان حمل بار و مسافر برون شهری به رانندگانی که دارای گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه عمومی بین شهری بوده و دفترچه کار رانندگی آنان توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور صادر شده باشد انجام شود.

وی افزود: رانندگان کامیون، کامیونت، کمپرسی و اتوبوس که فاقد کارفرما و هرگونه رابطه کارگری بوده و دارای پروانه اشتغال معتبر در شغل رانندگی از مراجع ذی‌صلاح هستند و رانندگان درون شهری شامل رانندگان تاکسی درون شهری، آژانس‌ها و وانت بارها جزو این دسته از مشمولان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: این دسته از مشمولان می‌توانند با مراجعه به سایت رانندگان ثبت‌نام کنند و در صورت داشتن شرایط لازم از مزایای بیمه‌ای برخوردار شوند.

درویشی آمار بیمه‌شدگان راننده درون و برون شهری را 9 هزار و 887 نفر اعلام کرد که با احتساب افراد تبعی آنان جمعیتی بالغ بر 38 هزار و 709 نفر از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در بحث رانندگان تعداد 20 نفر راننده زن در استان به طور مستقیم بیمه هستند و نرخ حق بیمه رانندگان برون شهری 27 درصد است که 13.5 درصد آن سهم بیمه شده و 13.5 درصد مابقی سهم دولتاست.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: نرخ حق بیمه رانندگان درون شهری نیز 27 درصد بوده که تنها 10 درصد آن مشمول کمک دولت است.

درویشی افزود: به علت حساسیت شغل رانندگی انجام معاینات اولیه و معرفی به کمیسیون پزشکی نیز از شخص متقاضی به عمل می‌آید.

وی تعهدات مورد استفاده برای رانندگان برون شهری را به‌جز بیمه بیکاری شاملبازنشستگی، از کار افتادگی، فوت، خدمات درمانی و غرامت دستمزد، هزینه کفن و دفن، کمک هزینه ازدواج عنوان کرد و برای رانندگان درون شهری فقط بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و خدمات درمانی برشمرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها