مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز توسعه گردشگری خارجی را به دنبال دارد

مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز توسعه گردشگری خارجی را به دنبال دارد

زهرا احمدی‌پور لحظاتی قبل در در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد اظهار داشت: استان یزد بزرگترین شهر خشت خام جهان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای نختسین مرتبه در میراث فرهنگی کشور، پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در حال بررسی است و به ثبت جهانی می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ایجاد مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که این سه استان همیشه در کنار هم توانستند به عنوان سرمایه‌های انسانی زندگی کرده و مناسبات خود را رقم بزنند.

احمدی‌پور این اقدام را برای هر سه استان ارزشمند دانست و گفت: اگر ما به ظرفیت گردشگری این سه استان ورود می‌کنیم به دلیل شهره بودن آنها در سابقه گردشگری و همچنین زیست مسالمت‌آمیز است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان یزد ظرفیت‌های بسیاری دارد که توانسته به تنهایی و در کنار استان‌های دیگر مقصد گردشگری در ایام مختلف سال باشد.

وی در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان یزد و خلق یک مزیت، گفت: اگر قرار است یزد جهانی باشد باید خدمات جهانی را برای رقم زدن انتظارات جهانی ارائه کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: این موضوع نشان دهنده همت والایی است که یزد می‌خواهد خودش را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهد.

احمدی پور ادامه داد: این انتظار را داریم که واقعا اتفاقات نو و جدیدی در نوروز 96 در یزد شکل بگیرد و با استفاده از تجربیات نوروزهای قبلی، اشکالات موجود سال‌های قبل را نداشته باشیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از مدیران کل استان‌ها خواستیم که در گزارش‌های خود اعلام کنند چه خدمات متفاوتی در استان ارائه می‌شود و از ظرفیت سمن‌ها، بخش خصوصی و ادارات دیگر چگونه در توسعه گردشگری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوروز یک جشن ملی و تاریخی است، گفت: امسال مجددا نوروز با تلاش سازمان میراث فرهنگی، به همراه 12 کشور جهان و با محوریت ایران ثبت جهانی می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: ظرفیت‌هایی که در بخش گردشگری در کشور داریم می‌توانند به عنوان فرصت‌هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود به شرط اینکه به این ظرفیت‌ها و امکان درآمدزایی از آن به صورت ویژه باور و توجه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها