استاندار مازندران: تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید ‌‌اوج شهادت‌طلبی ‌دیار علوی در دفاع مقدس است‌

استاندار مازندران: تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید ‌‌اوج شهادت‌طلبی ‌دیار علوی در دفاع مقدس است‌

ربیع فلاح جلودار دقایقی پیش در همایش رزمندگان عملیات والفجر 8 در نوشهر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از لشکر ویژه 25 کربلا به عنوان لشکری ظفرمند و خط شکن یادکردند و این توصیف بیانگر عظمت و جایگاه این لشکر در دفاع مقدس است.

وی افزود: مردم مازندران واقعا فداکاری کردند، ازخودگذشتگی کردند، جوانهایشان را با اخلاص فرستادند، و این جوانها رفتند، ایستادگی کردند و مقاومت کردند.

فلاح با اشاره به اینکه مردم‌ شمال کشور به ویژه مازندران در خط مقدم‌ انقلاب‌ و در عرصه‌ دفاع‌ مقدس‌ و حراست‌ از مرزهای‌ میهن‌ اسلامی، همواره‌ پیشگام‌ شدند، تصریح کرد: مازندران این افتخار را دارد که نخستین لشکر ویژه را در دفاع مقدس تشکیل داد و افتخارات زیادی را در جنگ خلق کرد.

وی با بیان اینکه در آن ایام پر نشیب و فراز سردار گرانقدر مرتضی قربانی چهره نام آشنای دفاع مقدس فرماندهی این لشکر همیشه سرافراز را بر عهده گرفت، افزود: لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجرهشت یک کار شگفت‌انگیز ماندگار و تاریخی را متجلی کرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه عملیات والفجر 8 بزرگ ترین عملیات آبی و خاکی بود که با حضور گسترده رزمندگان و بیش از سه هزار غواص و قایق سوار انجام شد، گفت: در عملیات والفجر هشت که با نام مبارک بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا برگزار شد با شروع عملیات بچه‌های لشکر 25 کربلا، خط شکنی کردند و اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند و پرچم امام رضا(ع) را بر بالای مناره مسجد فاو به اهتزاز در آوردند.

وی بیان کرد: رزمندگان و فرماندهان لشکر 25 کربلا، با هدایت و فرماندهی سرداران دلاوری همچون مرتضی قربانی سرداران شهیدی چون طوسی و حاج بصیر نقش بسیار مؤثری در پیروزی‌های دفاع مقدس داشتند که تقدیم 10 هزار و 400 شهید سرافراز خود بیانگر اوج شهادت طلبی و فداکاری این دیار علوی در دفاع مقدس است.

فلاح افزود: عملیات والفجر 8 طولانی ترین عملیات دفاع مقدس بود که در20 بهمن ماه سال 1364 به منظور آزادسازی شهر فاو انجام گرفت و موجب قطع ارتباط رژیم بعثی عراق با خلیج فارس شد.

وی بیان کرد: تا کنون کتاب‌های بسیاری در رابطه با رشادت‌های رزمندگان در عملیات والفجر 8 منتشر شده است اما ضرورت دارد برای آگاهی نسل‌های جوان و نوجوان چهره‌های نامدار عرصه دفاع مقدس دست به قلم ببرند و آن حماسه‌های ماندگار را با نگارش و به تصویر کشیدن جاودانه کنند.

استاندار مازندران گفت: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌ها و آرمانهای اجتماعی جامعه اسلامی ما محسوب می‌شوند و ضرورت دارد همگان برای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس گام بردارند.

وی بیان کرد: امروز تقویت روحیه انقلابی و جهادی تنها راه برون رفت از مشکلات و زمینه ساز اقتدار و امنیت پایدار ما است.

فلاح افزود: باز آفرینی فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس با معرفی نمادها و قهرمانان این عرصه یکی از ضروریات بوده و برگزاری اینگونه همایش‌ها می تواند به معرفی چهره‌ها و آثار دفاع مقدس کمک کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها