توجه برنامه ششم توسعه به برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌

توجه برنامه ششم توسعه به برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌

انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در آئین افتتاح 5 طرح بهزیستی استان فارس اظهار داشت: انجام اقدامات پیشگیرانه و داشتن برنامه هدفمند در بحث معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای کاهش آنها باید انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 50 درصد از معلولیت‌ها ناشی از مسائل ژنتیکی است، بیان کرد: با توجه به اینکه شناسایی به موقع می‌تواند میزان ابتلا به معلولیت را کاهش دهد در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به برنامه‌های پیشگیری از معلولیت شده است.

وی با اشاره به دستیابی به استانداردهای بهداشت جهانی در پیشگیری از معلولیت گفت: در زمینه کم‌شنوایی و کم‌بینایی استان فارس از متوسط کشور بالاتر رفته و به استاندارهای جهانی نزدیک شده است.

محسنی بندپی درباره اقدامات پیشگیرانه برای ابتلا به بیماری اوتیسم افزود: از هر 100 کودک یک نفر به اوتیسم مبتلا می‌شود در صورتی که اقدامات پیشگیرانه می‌تواند این بیماری را کاهش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد تصریح کرد: باید با آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش دانش‌آموزان و آگاه‌سازیخانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد اقدام پیشگیرانه انجام داد، نباید منتظر ماند آسیب اجتماعی رخ دهد آنگاه برایش چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به نقش اورژانس‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: سال آینده 5 اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های استان فارس فعال می‌شود.

امروز ساختمان اداره کل بهزیستی، ساختمان شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) صدرا، مرکز توان‌بخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن در شهر صدرا و دو نرم‌افزار تحت وب یکی نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زایی و دیگری نرم‌افزار نظارت بر مراکز غیردولتی به بهره‌برداری رسید.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها