زیرساخت‌های مساجد همدان برای اعتکاف مناسب نیست

زیرساخت‌های مساجد همدان برای اعتکاف مناسب نیست

حجت‌الاسلام علی دشتکی پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار داشت: بارها بر فرصت‌های فرهنگی- دینی تأکید شده است و ویژگی که فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ شیعی دارد فرصت مناسبت‌های مذهبی است.

وی افزود: اگر بتوانیم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم در مورد امور مسائل تربیتی، آموزشی و اجتماعی به سهولت پیش می‌رویم.

دشتکی عنوان کرد: در کنار این فرصت‌ها ظرفیت گروه‌های با انگیزه مردمی را هم داریم که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و یکی از این فرصت‌ها فصل نیایش یعنی ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است که می‌شود با استفاده از این ضرورت نهادینه کردن انقلاب در جامعه امروز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز از ضرورت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری موضوع نشاط اجتماعی است که همراه با معنویت باشد، گفت: این امر باید در قالب و چارچوب مسائل معنوی، اخلاقی و دینی با محوریت قرآن و سیره اهل بیت(ع) انجام شود.

دشتکی بیان کرد: فصل نیایش بهترین فرصت برای انجام این امر ضروری است و یکی از این فرصت‌ها در راستا فرصت اعتکاف است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: اعتکاف معجونی از امور معنوی و عبادی است که به نظر می‌رسد تأثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی- تربیتی به ویژه در موضوع خودسازی باشد چرا که انسان برای رشد و تعالی به خودسازی نیاز دارد و در این راستا توجه به امر اجتماعی ضروری است.

دشتکی افزود: در اعتکاف دعا، نماز، روزه و غیره محوریت دارد و همه این موارد باعث می‌شود که بگوییم اعتکاف معجون عبادت است، ضمن اینکه خودسازی برای نهادینه کردن توحید در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه تلاش اعضای ستاد شئون فرهنگی باید در راستای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری باشد، گفت: دستگاه‌های شئون و مدیران برا یانجام این وظیفه مسئول هستند.

دشتکی تصریح کرد: هیچ یک از دستگاه‌ها حق دخالت در اجرا در امر اعتکاف را ندارند چون سبب بی‌انگیزه شدن گروه‌های مردمی می‌شود، ضمن اینکه حوزه فرهنگی- دینی با محوریت مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 130 مسجد محور برگزاری مراسم اعتکاف بودند، گفت: در این مساجد حدود 18 هزار نفر در اعتکاف شرکت داشتند که 25 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشتیم.

رئیس سازمان تبلیغات همدان اظهار داشت: زیرساخت‌های مساجد همدان برای اجرای این طرح مقداری مشکل دارد که اگر نبود تمام استقبال کنندگان امکان شرکت در اعتکاف را داشتند.

دشتکی از اخوان نماینده استانداری در این ستاد خواست تا لیست مساجدی که ستادهای مردمی متقاضی برگزاری اعتکاف در آن هستند را از طریق استانداری به اوقاف اعلام کند که برای تجهیز اعتبارات دولتی در تجهیز و تعمیر در اولویت قرار گیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها