۹۵ درصد ‌ساختمان‌های اداری و دولتی هرمزگان فاقد سیستم ایمنی هستند

۹۵ درصد ‌ساختمان‌های اداری و دولتی هرمزگان فاقد سیستم ایمنی هستند

فرجام دانش ظهر امروز در همایش تخصصی ایمنی آسانسور، با بیان اینکه در ساختمان‌ها یکی از مشکلات، ایمنی آسانسور است اظهارداشت: هر ساختمان باید یک مدیر ایمنی داشته باشد.

وی بیان‌داشت: در بحث ایمنی نخست باید از خودمان شروع کنیم، اینکه در تمامی موارد به مردم فشار بیاوریم درست نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با تاکید بر اینکه 95 درصد از ساختمان‌های اداری و دولتی هرمزگان فاقد سیستم ایمنی هستند تصریح‌کرد: در این ساختمان‌ها، سیستم اعلام و اطفاء حریق و سیستم ایمنی آسانسور وجود ندارد.

دانش با اشاره به درخواست دادستان هرمزگان مبتنی بر تهیه لیستی از ساختمان ‌ای فاقد ایمنی استان ابرازداشت: متاسفانه 80 درصد از ساختمان‌های لیست شده جزء ساختمان‌های اداری و دولتی بوده است.

وی درا دامه با بیان اینکه ایمنی باید جدی گزفته شود افزود: تمامی ارگان‌های مرتبط با ایمنی و سلامت مردم باید به سمت توسعه ایمنی ساختمان‌های شهر حرکت کنند.

مدیرعامل سازمان اتش نشانی بندرعباس، عدم اجرای قانون مدیریت واحد شهری را مهم‌ترین عامل مشکلات و تخلفات شهری دانست و اظهار‌داشت: تا زمانی که این خلاء قانونی پا برجا باشد، شهرداری هیچ اهرم بازدارنده‌ای را برای مقابله با تخلفات موجود در دست ندارد.

دانش ابرازداشت: ساختمان‌های فاقد پایان‌کار برای سازمان آتش‌نشانی، مساوی با ساختمان‌های فاقد ایمنی هستند و بایستی از سکونت افراد و بهره‌برداری از آنها جلوگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه از این به بعد اگر در ساختمان‌های فاقد پایان کار شهر اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد آتش‌نشانی به استعلامات پاسخی نمی‌دهد بیان‌داشت: شهرداری و سازمان‌های مربوطه برای ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات شهری تمام امکانات و اهرم‌ها را به کار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها