آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف است

آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بوشهر به تبیین ابعاد شخصیتی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) شخصیتی دارد که قرآن کریم، رسول گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) ضمن معرفی ایشان از شخصیت والای حضرت زهرا(س) سخن گفته‌اند.

وی با بیان اینکه شخصیت افراد گاهی اکتسابی و زمانی انتسابی است تصریح کرد: هر دو شخصیت در حضرت زهرا(س) در اوج هستند چراکه فرزند حضرت خدیجه(س) است و شخصیت انتسابی آن حضرت جایگاه والایی دارد و شخصیت اکتسابی این حضرت نیز در شوهرداری، عبادت، تربیت فرزند و دیگر عرصه‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، شخصیت حضرت زهرا(س) را نمونه آیه تطهیر دانست و گفت: با توجه به منزلت والای دخت رسول خدا (س) آیه تطهیر در حق این بزرگوار نازل شده است.

حسینی‌بوشهری به بیانات پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به دخت مکرم ایشان پرداخت و خاطر نشان کرد: علمای اخلاق و مدرس علوم دینی، نفس انسان را سه نفس اماره، لوامه و مطمئنه تفسیر می‌‌کنند که نفس مطمئنه در آن خدا هم از انسان و هم از حضرت زهرا(س) خشنود است ولی حضرت فاطمه زهرا(س) یک مرحله از این جایگاه بالاتر است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت محمد(ص) در رضایت از حضرت زهرا(س) تصریح کرد: رسول خدا فرموده‌اند که هرکس او را«فاطمه زهرا(س)» به خشم آورد من و خدا را به خشم آورده و هر کس او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و دشمن او دشمن من و خدا است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر الگوپذیری از حضرت زهرا(س) افزود:با توجه به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) نزد ایزد منان آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق و الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف برای مسلمانان است.

در این مراسم در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) عزاداری شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها