۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه نانو تکنولوژی فعالیت می‌کنند

۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه نانو تکنولوژی فعالیت می‌کنند

سعید سرکار ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت پارسا پلیمر شریف اظهار داشت: ایران کشوری بوده که اقتصاد آن مبتنی بر مواد خام بوده و که باید این دیدگاه تغییر یابد و از علوم دانش بنیان در صنعت استفاده شود.

وی بیان کرد: صنعت در جهان پویایی داشته و برای بقا به فناوری نیاز دارد چراکه کارخانه نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی نیاز کشور باشد و کارخانه‌ها نیز برای بقا نیاز به پیشرفت در زمینه فناوری دارند.

دبیر کارگروه توسعه فناوری نانو افزود: برای دستیابی به این ارتقاء فناوری باید تعامل بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد که متأسفانه این امر در صنعت و دانشگاه ایران مشاهده نمی‌شود.

سرکار ادامه داد: بیکاری متخصصان در کشور در حال تبدیل شدن به بحرانی جدی بوده و باید به صورت ویژه نسبت به به کارگیری این متخصصان در امور مختلف کشور اقدام شود.

وی عنوان کرد: یکی از معضلات اصلی کشور این امر بوده که دانشجویان ایرانی دانا تربیت می‌شوند اما توانایی لازم برای ورود به بخش صنعت را ندارند در حالی که صنعت به افراد توانا نیازمند است.

دبیر کارگروه توسعه فناوری نانو گفت: طی توافقی که صورت گرفت 500 نفر از فارغ التحصیلان ایرانی که در خارج از کشور بودند به کشور بازگشتند تا در تولید کشور خدمت کنند.

سرکار بیان کرد: ایران با جمعیت 80 میلیون نفری ظرفیت رقابت در بازار جهانی را ندارد چراکه دیدگاه جهانی به ایران تنها صادرات مواد خام و محصولات سنتی است که در حال تلاش برای تغییر این نگاه جهانی هستیم.

وی تصریح کرد: 160 شرکت دانش‌بنیان در عرصه نانوتکنولوژی 360 نوع محصول تایید شده را به 17 کشور دنیا صادر می‌کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها