کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری در شهر رشت نصب می‌شوند

کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری در شهر رشت نصب می‌شوند

سیدرضا موسوی روزان عصر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، اظهار داشت: راهبرد آینده فرهنگی شهر رشت در کمیسیون فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد و در ارتباط با موضوع راهبرد فرهنگی کارگروهی تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه عدم پخش تصاویر اعضای شورا که منتخب مردم هستند از سوی صدا و سیمای گیلان مورد اعتراض قرار گرفته است تصریح کرد: قطع تصاویر نمایندگان مردم تا لحظه‌ای که نماینده مردم باشند از سوی صدا وسیما توجیه قانونی ندارد.

موسوی روزان با اشاره به اینکه مدیرکل صدا و سیمای گیلان باید در این زمینه پاسخگو باشد بیان کرد: اگر این اقدام قانونی و به‌صورت یک ابلاغ است آن را اعلام کنند؛ این در حالی است که هنوز ثبت نام از اعضای شورا شروع نشده است.

وی تاکید کرد: خدمت آقای ظهیری عرض می‌کنم چه طور تصویر افرادی که نماینده مردم نیستند و کاندیدای احتمالی هستند پخش می‌شود ولی تصاویر نمایندگان مردم پخش نمی‌شود.

مدیر دفتر توسعه گردشگری شهرداری رشت نیز در این جلسه به ارائه لایحه‌ای در مورد نصب کیوسک اطلاع‌رسانی گردشگری در 5 نقطه از رشت پرداخت.

حسن هادی‌زاده با بیان اینکه رشت مسیر توسعه خود را برمبنای صنعت گردشگری قرار داده است بیان کرد: بر این اساس کیوسک‌های اطلاع رسانی را در 5 نقطه از شهر رشت پیشنهاد دادیم.

وی بلوار افتخاری، بلوار ولی عصر، بوستان ملت، بلوار خلیج فارس و میدان مصلی را نقاط هدف نصب کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری عنوان کرد و گفت: در این کیوسک‌های گردشگری خدمات لازم و راهنمایی به گردشگران ارائه می‌شود.

هادی‌زاده از چاپ نقشه گردشگری رشت خبر داد و بیان کرد: مدتی بود نقشه گردشگری رشت چاپ نمی‌شد و برای طراحی این نقشه از تجربه شهرهای دنیا استفاده کردیم و تمامی شهرهای ایران را مطالعه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بوستان‌ها و جاذبه‌های گردشگری را در نقشه راهنمای گردشگری رشت مشخص کردیم و سعی کردیم از نمادهای رنگی استفاده کنیم تا برای گردشگر خسته کننده نباشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه ایام فاطمیه را تسلیت عرض می‌کنم اظهار داشت: باید منش حضرت فاطمه زهرا(س) را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

فاطمه شیرزاد ضمن تبریک روز مهندس، گفت: جمع زیادی از کارکنان شهرداری مهندس هستند و ان شاالله مهندسان تعهداتی را که در حوزه ساخت و ساز دارند بیشتر تحقق بخشند.

وی شهرداری‌ها را دروازه‌های توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: از سال‌های گذشته شهرداری‌های بزرگ مانند اصفهان و شیراز در راستای گردشگری قدم‌هایی برداشته‌اند.

شیرزاد با اشاره به لایحه ایجاد باجه گردشگری در رشت اعلام کرد: بخشی از این کار به اداره میراث و گردشگری مربوط می‌شود و شهرداری‌ها به‌خوبی در حوزه گردشگری وارد شده‌اند.

وی نصب کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری را در مبادی ورودی رشت برای گردشگران داخلی و خارجی ضروری دانست و گفت: این کیوسک‌های اطلاع رسانی خدماتی را در خصوص جاذبه‌های توریستی،حمل و نقل و اقامتی به مسافران ارائه می‌دهند.

شیرزاد ماندگاری گردشگر در رشت را یکی از دغدغه‌های شورای چهارم عنوان کرد و گفت: رشت نباید تنها محل گذر باشد و جاذبه‌های زیادی دارد و این جاذبه‌ها باید برای گردشگران اطلاع رسانی شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم اقدامات اساسی تری در حوزه گردشگری انجام شود و حد ترخص رشت نیز مشخص شود.

وی با اشاره به کوتاهی مدیران استان در نصب حد ترخص رشت عنوان کرد: در این زمینه ضرب العجل تعیین و با جدیت پیگیری شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: در طراحی کیوسک‌های اطلاع رسانی، معماری رشت نیز مدنظر قرار بگیرد و این کیوسک‌ها معماری رشت را تداعی کنند.

دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: برخی از نقاط گردشگری درشان بسته است و زیبنده نیست مکان‌هایی که تعطیل هستند را به گردشگران معرفی کنیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه بازار رشت نیاز به تبلیغ ندارد عنوان کرد: ورودی بازار اصالتی از رشت ندارد و لازم است یک طرح مناسب در ورودی بازار نصب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ابراز داشت: همه ساله شهرداری جشن‌هایی را در ایام دهه فجر برگزار می‌کند و امسال نیز این جشن‌ها با هنرمندان غیربومی برگزار شد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه حدود 500 میلیون تومان هزینه برای پخش تلویزیون مراسم دهه فجر انجام شده است بیان کرد: می‌خواهم بدانم که این هزینه مورد تایید کمیسیون فرهنگی بوده است یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه در برگزاری مراسم دهه فجر شهرداری همواره پیش قدم بوده است مطرح کرد: آیا با وضعیت امروز شهرداری انجام این هزینه‌ها ضرروت داشته است یا خیر؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: اعتراض من به این خاطر است که چرا باید همچنین هزینه‌ای انجام شود و از هنرمندان غیربومی استفاده شود.

علوی همچنین در مورد نصب کیوسک اطلاع رسانی گردشگری در رشت اظهار داشت: نبود کیوسک اطلاع‌رسانی از سال‌های گذشته احساس می‌شد و در این زمینه باید هماهنگی لازم با میراث فرهنگی انجام شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها