محصولات دانش‌بنیان قزوین باید در بازارهای بین‌المللی عرضه شود

محصولات دانش‌بنیان قزوین باید در بازارهای بین‌المللی عرضه شود

فریدون همتی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت پارسا پلیمر شریف اظهار داشت: افتتاح این شرکت بر پایه علوم دانش بنیان بوده و از بطن دانشگاه خلق و به عرصه تولید انبوه رسیده که در آینده شاهد رشد و پیشرفت ویژه این واحد خواهیم بود.

وی بیان کرد: کشورها بر مبنای سیاست‌های درست و یا نادرست جایگاه خود در دنیا را رقم بزنند این امر در حالی بوده که در مدت زمانی سیاست کشوری تکیه بر بیگانگان و وابستگی بود اما امروز تکیه بر مزیت‌ها و داشته‌ها و استقلال کشور است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی که هیچ کشوری با ایران تعامل نداشت و سلاح در اختیار ایرانیان قرار نمی‌دادند جوانان با تکیه بر ایمان خدا بر دشمنان پیروز شدند.

همتی افزود: در دوران تحریم نیز جوانان ایستادگی کرده و امروز شاهد توسعه تولیدات داخلی و قطع وابستگی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات دانش‌بنیان، گفت: بازار داخلی ظرفیت محصولات دانش‌بنیان را ندارد بنابراین باید به دنبال بازارهای بین المللی باشیم و شرکت پارسا پلیمر شریف این مزیت را ایجاد خواهد کرد.

استاندار قزوین عنوان کرد: سرعت رشد علم و فناوری بسیار بالا بوده و به همین سبب شرکت‌های دانش‌بنیان باید مستمر به دنبال خلق علم و فناوری نوین و جدید باشند.

همتی بیان کرد: فضای کسب و کار و همچنین تولید علم و دانش در کشور مطلوب بوده و خوشبختانه بازگشت 500 جوان نخبه به کشور نشان‌دهنده سیاست‌های درست دولت یازدهم است.

وی با بیان این مطلب که در گذشته شاهد فرار سرمایه‌های علمی از کشور بودیم اما امروز با سیاست مطلوب دولت این مهم بالعکس شده است، تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام و دولت در استان به خوبی دنبال می‌شود و خوشبختانه مذاکرات هسته‌ای و برجام عملکرد خوبی در دولت برجای گذاشت و موفقیتی بزرگ برای کشور بود.

استاندار قزوین ادامه داد: سرداران صحنه جنگ اقتصاد تولیدکنندگان هستند چرا که در گذشته جنگ در جبهه‌ها بود اما امروز جنگ اقتصادی در جهان حاکم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها