۲۵۰ هکتار از طرح ایجاد ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز اراک اجرا شد

۲۵۰ هکتار از طرح ایجاد ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز اراک اجرا شد

شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در نشست بررسی طرح جنگل‌کاری دوهزار هکتاری منطقه چپقلی شازند که در نیروگاه برق شازند تشکیل شده بود با اشاره به تاثیر اجرای این طرح اظهار داشت: متاسفانه در فکر و ذهن مردم شهر اراک آلودگی هوا نهادینه شده است و ما باید به‌منظور اصلاح این عقیده طرح مذکور و امثال آنرا به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: القای این عقیده که اراک شهری آلوده است تاثیر مستقیمی در امر جذب و ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه دارد و این عقیده سرمایه‌گذاران را از اخذ تصمیم ورود به این منطقه باز می‌دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده بیشترین امراض شهری ما سرطان‌های قلبی و عروقی و تنفسی هستند و به این علت در دولت قبل طرح ایجاد فضای سبز هزار هکتاری به تصویب رسید که متاسفانه تنها 250 هکتار از آن به مرحله اجرا رسید.

حسن‌بیگی ادامه داد: تقسیم عادلانه میزان سرانه این طرح میان دستگاه‌های مجری و مرتبط بهترین شیوه اجرائی شدن آن است و انجام اقدامات کارشناسی شده از آغاز طرح الزامی و ضروری است.

توسعه سرانه فضای سبز در استان مرکزی تسریع شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به قانون مربوطه گفت: بر اساس قانون کارخانجات و واحدهای آلاینده موظفند که یک در هزار از میزان فروش مجموعه را در راه جنگل‌کاری صرف کنند که می‌توانند این امر را در داخل و یا خارج از منطقه کاری خود اجرائی کنند.

رقیه یادگاری ادامه داد: باتوجه به صنعتی بودن و میزان آلودگی شهر اراک نیازمند تسریع در این امر هستیم و به این منظور درخواست تشکیل کمیته‌ای تخصصی به ریاست استاندار مرکزی و حضور تمامی مدیران واحدهای نفتی، صنعتی و غیره را داریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها