مخالف وکیل شدن قضات بعد از بازنشستگی هستم

مخالف وکیل شدن قضات بعد از بازنشستگی هستم

احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در همایش که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، وکیل، مدافع جان و مال مردم است، اظهار داشت: مسئله استقلال وکلا همواره مورد تأکید است از همین رو این استقلال باید حفظ شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وکلا با استقلال می‌توانند حق مردم را دفاع کنند، افزود: همه قوا باید از این استقلال حمایت کنند و این مسئله در مجلس مورد تأکید است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این لایحه جامع وکالت، جامعیت کامل را ندارد که باید با همفکری بخشی از آن نقایص برطرف شود، تصریح کرد: ازآنجاکه قوانین باید دائماً به‌روز شود از همین رو در حد توان باید نواقص برطرف شود تا این لایحه با کمترین نقص در مجلس تصویب شود.

وی استقلال وکلا را به معنای بی‌قانونی و باری به هر جهت نیست، عنوان کرد: باید در وکالت سلسله مراتبی تعریف شود تا وکلا بر اساس سابقه کار و نوع فعالیت این سلسله‌مراتب امری الزامی است.

امیرآبادی بابیان اینکه مخالف وکیل شدن قضات بعد از بازنشستگی هستم، خاطرنشان کرد: کسی که سال‌ها در جایگاه قضا هستند بعد از بازنشستگی پروانه وکالت بدون آزمون بگیرند، این موضوع مسئله اشتغال وکلا را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه جامع وکالت نباید قضات وکیل شوند، همچنین وکلا نیز باید بازنشستگی داشته باشند اگرچه این پیشکسوتان تجربه خوبی در احقاق حقوق دارند اما باید جوانان وکیل را نیز در این مسیر هدایت و تربیت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید صندوق کانون وکلا نیز شفافیت پیدا کند گفت: باید رقم خوبی بعد از بازنشستگی به وکلا تخصیص یابد با این انگیزه‌های مادی می‌توان زمینه بازنشستگی وکلا را فراهم کرد.

وی بابیان اینکه صندوق بازنشستگی وکلا شفافیت ندارد و اگر به این روند ادامه دهد از طرف مجلس تحقیق و تفحص از آن را آغاز می‌کنیم، اظهار داشت: قوه قضائیه به وکلا اعتماد دارد از همین رو وکلا می‌توانند برای احقاق حق در این مسیر قضات را همراهی کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها