مرزنشینان مریوان و بانه به ناچار به «کولبری» روی آورده‌اند

مرزنشینان مریوان و بانه به ناچار به «کولبری» روی آورده‌اند

ماموستا فایق رستمی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار کردستان و مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری مریوان برگزار شد، با اشاره به وضعیت موجود استان کردستان اظهار داشت: متأسفانه امروزه «بیکاری» از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معضل و مشکل استان کردستان است.

وی گفت: باتوجه به جوان بودن جمعیت استان کردستان بیکاری می‌تواند مشکلات و معضلات جدی را برای مردم این استان به‌وجود آورد و آنها را بیش از پیش نگران کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه مردم کردستان به ویژه مرزنشینان مریوان و بانه برای کسب درآمد زندگی خود به ناچار به کولبری و فعالیت‌های اقتصادی در مرزهای رسمی استان روی آورده‌اند.

وی با بیان به اینکه بیکاری مهم‌ترین معضل کردستان است گفت: مسئولان استان باید در قانونمند کردن معابر کولبری تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرند تا اوضاع اقتصادی کولبران کردستان بهبود پیدا کند.

ماموستا رستمی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: انتخابات مسئله‌ای ملی، شرعی و وظیفه همگانی است بنابراین از همه مردم استان کردستان دعوت می‌نمایم که همانند گذشته در این امر مهم حضور گسترده داشته باشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها