۲۰۶ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود/ بارش‌های بهار هم کم‌آبی را جبران نمی‌کند

۲۰۶ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود/ بارش‌های بهار هم کم‌آبی را جبران نمی‌کند

به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان اظهار داشت:‌ بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی، بارش در استان اصفهان هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به بلندمدت کاهش داشته است و در کم‌بارشی رتبه‌ ششم را نسبت به بلندمدت داشته است.

وی با بیان اینکه در کل استان اصفهان به‌طور میانگین 72 میلی‌متر بارش گزارش شده، اظهار داشت:‌ این میزان بارش نسبت به بلندمدت 24 درصد کاهش داشته است. در شهر اصفهان تنها 25 میلی‌متر بارش گزارش‌شده که نسبت به بلندمدت 62 درصد کاهش بارش صورت گرفته است.

وی افزود:‌ بر اساس این گزارش‌ها تنها در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و فریدن بارش‌ها نسبت به میانگین بالاتر است و دمای هوا در کل استان نسبت به زمستان گذشته سردتر و نسبت به میانگین بلندمدت بدون تغییر بوده است.

زرگرپور با بیان اینکه 19.7 درصد استان در خشک‌سالی شدید قرار گرفته است، تصریح کرد: مناطق مرکزی و برخی مناطق جنوبی استان خشک‌سالی شدید دارند و 93 درصد جمعیت و 89 درصد مساحت استان درگیر خشک‌سالی هستند.

وی اضافه کرد:‌ بر‌اساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های فصل زمستان و بهار به حدی نخواهد بود که جبران کاهش بارش‌ها را داشته باشد.

استاندار اصفهان اعلام کرد که براساس آمار موجود در حوضه‌ زاینده‌رود هم در سرشاخه‌ها و هم در مرکز و شرق با کاهش بارندگی و شرایط نامساعد به سر می‌بریم.

وی حجم سد را 206 میلیون مترمکعب خواند و افزود: ‌این میزان نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به بلندمدت بیش از 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

زرگرپور به گزارش اداره کل راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، الزامات پدافند غیرعامل، انتقال پایگاه و باند پرواز به خارج از شهر و انتقال دکل‌ها از پشت‌بام‌ها به سطح زمین از اقدامات فوری است که باید صورت گیرد.

وی تهیه‌ طرح جامع خطرپذیری در حوزه‌ حمل‌ونقل، شناسایی نقاط کور مخابراتی، انتقال دکل‌های بیسیم از ‌پشت‌بام‌ها به روی زمین، استفاده از بیمه در صنعت حمل‌ونقل، مقاوم‌سازی ساختمان‌های واقع در حوزه‌ حمل‌ونقل، پیگیری تأمین یک دستگاه برج مراقبت سیار، راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای را از جمله پیشنهاد‌های کارگروه تخصصی حمل‌ونقل عنوان و بر بررسی این پیشنهاد‌ها تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز ضمن ارائه‌ گزارشی درباره ستاد تسهیل سفرهای نوروزی، اظهار داشت: به‌طور مجموع تلفات ناشی از تصادفات کاهش‌یافته گرچه در برخی ماه‌ها و فصول افزایش داشته است.

همچنین در این جلسه گزارش کارگروه شهرداری‌ها به جلسه ارائه و اعلام شد: 255 دستگاه ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌ها تأمین شده است و تخصیص اعتبار برای ماشین‌آلات آتش‌نشانی و ساخت ایستگاه آتش‌نشانی؛ عقد قرارداد بیمه مسئولیت جامع درسال 95، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز با اعتباری بالغ ‌بر 2 میلیارد و 189 میلیون تومان، برگزاری آموزش آتش‌نشانی، پیش‌بینی پست کارشناسی مدیریت بحران در شهرهای بالای 23 هزار، توزیع 187 دستگاه شیرهیدرانت از جمله اقدامات در حال پیگیری و انجام است و نیاز به اعتبار برای خرید نردبان 56 متری برای آتش‌نشانی در شهرهایی که بلندمرتبه‌سازی دارند وجود دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها