قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی‌ترین قانون‌ دنیا است

قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی‌ترین قانون‌ دنیا است

علی‌اکبر گروسی شامگاه پنج‌شنبه در همایش وکلای کردستان و اعطای پروانه وکالت پایه یک به 26 نفر از کارآموزان وکالت که با حضور مسئولان استان در سالن اجتماعات امام‌خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک روز وکلای دادگستری اظهار داشت: معتقد هستم قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از مترقی‌ترین قانون‌های دنیا است.

وی گفت: قانونی و حقوق اساسی که تصویب می‌شود ماده قوه قضایه نیست بلکه قوه قضایه مجری آن قانون است و هیچ کدام از ارکان و قوای کشور نمی‌تواند قوه‌ای را تحت فشار قرار بدهد و قانون را تصویب کند و قوانین در کشور توسط مجلس اسلامی تصویب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: کانون وکلای استان برای کاهش پرونده‌ها و آگاه‌سازی مردم تلاش می‌کنند اما در ورود به پرونده‌ها بسیار تاخیر دارند و این بسیار نگران کننده است چرا که وکلا باید مشکلات حقوقی مردم را به حداقل برساند و می‌توانند در کمک کردن دعاوی آنها را کاهش بدهند.

وی گفت: بسیاری از وکلای استان می‌توانند در بدو ورود موکل و مراجعین آنها را به طرف سازش تشویق بکنند و برای طرح دعوا در دادگستری دست به قلم نشوند چون دستگاه قضایی و دادگستری با تراکم پرونده روبه‌رو می‌شوند که این موضوع یکی از مشکلات اصلی است.

گروسی با بیان اینکه وکیل یک جایگاه رفیعی در بین اجتماع و قضات دارند، افزود: وکلای استان باید همانند همیشه کمک حال قوه قضایه باشند.

وی اظهار کرد: وکلای جدید که با قسم خوردن خود به کانون وکلا اضافه می‌شوند کار بسیار سختی پیش‌رو دارند چراکه تا به امروز وکیل نبوده‌اند اما از هم‌اکنون با اختیار پروانه مسئولیت‌های زیادی را متقبل می‌شوند و باید با قانون آگاه باشند چون اگر وکیل تخلف یا اشتباهی انجام دهد مسئولیت مدنی و کیفری به وجود می‌آید.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه احترام به محکمه جز رفتارهای اصلی وکلا است گفت: وکلا باید تقوای الهی، احترام، ادب و نزاکت در برابر همکاران و صحبت کردن و نوشته‌ها را رعایت کنند و به فکر جمع کردن پول و حق وکلای خود نباشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها