دولت ترامپ معافیت شرکت چینی از تحریم های ضد ایرانی را تمدید کرد

دولت ترامپ معافیت شرکت چینی از تحریم های ضد ایرانی را تمدید کرد

به نقل از رویترز، شرکت چینی زد تی ای، فعال در زمینه تجهیزات مخابراتی که قصد دارد با دولت آمریکا بر سر اتهام نقض تحریم های ایران به مصالحه دست یابد، یک بار دیگر از محدودیت های صادراتی اعمال شده علیه این شرکت از جانب دولت آمریکا معاف شد.

وزارت بازرگانی آمریکا مجوز موقت صادراتی شرکت زد تی ای را تا 29 مارس تمدید کرده است. این مجوز قرار بود روز دوشنبه این هفته منقضی شود.

این تمدید به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد تا به رغم محدودیت های اعلام شده علیه این شرکت در مارس 2016، به زد تی ای نرم افزار، فن آوری و قطعه بفروشند.

اما مدت جدیدترین معافیت اعطا شده به این شرکت کوتاه تر از معافیت 90 روزه قبلی ای است که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا در نظر گرفته شد بود. به گفته داگلاس جاکوبسون، یک وکیل آمریکایی در واشنگتن، این اقدام را می شود به دو شکل تفسیر کرد.

وی که در زمینه قوانین تجاری بین المللی تخصص دارد و وکالت شرکت های آمریکایی عرضه کننده کالا و خدمات به زد تی ای را بر عهده دارد گفت: «این تمدید نشان می دهد که مصالحه نهایی قریب الوقوع است یا اینکه این تمدید جایگزین موقتی است تا به دولت جدید آمریکا فرصت بدهد در مورد چگونگی رفتار با این شرکت تصمیم گیری کند.»

زد تی ای روز 14 فوریه اعلام کرد که در حال مذاکره با وزارت بازرگانی، وزارت خزانه داری و وزارت دادگستری آمریکاست تا تحقیقات در مورد صادرات مجدد کالاهای آمریکایی به ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم بر خلاف قوانین آمریکا را به نتیجه برساند.

این شرکت گفته مجازات های مورد انتظار احتمالا تاثیر قابل توجهی بر نتایج مالی شرکت خواهد داشت. فروش سالانه شرکت زد تی ای به بیش از 15 میلیارد دلار می رسد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها