۲۳ هزار واحد صنعتی سراسر کشور تسهیلات رفع موانع تولید دریافت کردند

۲۳ هزار واحد صنعتی سراسر کشور تسهیلات رفع موانع تولید دریافت کردند

رضا رحمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های تدوین شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری اظهار داشت: فعال‌سازی واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال یکی از برنامه‌های جدی وزارت صنعت، معدن، تجارت در سال 95 بوده که در راستای برنامه رفع موانع تولید موفق شدیم 23 هزار واحد تولیدی را با اعطای تسهیلات راه‌اندازی کنیم.

رحمانی در ادامه بیان‌داشت: در برخی مناطق کشور واحدهایی وجود داشت که به دلایل مختلف غیرفعال بود که آمار آنها در اوایل دولت یازدهم به به 8000 واحد در شهرک‌های صنعتی می‌رسید و امروز با اقدامات صورت گرفته 5000 از این واحدهای صنعتی به چرخه تولید بازگشته و این نهضت همچنان به صورت جهادی ادامه دارد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور و نصب تجهیزات در شهرک‌های صنعتی، آموزش نیروی کار، ایجاد بازار جدید و همچنین فراهم‌سازی بستر صادرات اشاره‌ داشت و افزود: نتیجه تمام اقدامات مذکور، ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش تولیدات داخلی و توسعه مناطق مختلف کشور است.

وی دریا را یکی از نعمت‌های خدادادی کشور دانست و افزود: متاسفانه در سالیان سال بسیار ناچیز از این فرصت استفاده شده ولی در دولت یازدهم شورای عالی صنایع دریایی و وزارت صنعت و معدن و تجارت برنامه‌های مفصل و راهبردی پس از برگزاری جلسات و انجام مطالعات تدوین و ابلاغ شد که هم در سواحل خلیج‌فارس و هم در سواحل مکران و دریای عمان برنامه‌های خوبی طبق راهبرد اجرایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری‌کرد: دولت در سال‌های آتی از نظر منابع مالی تامین و با افزایش امکانات، سواحل ایران و صنعت دریایی کشور را توسعه می‌دهد سعی ما بر این این است که سهم ایران را در صنعت دریایی در بخشی که حوزه وزارت صنعت معدن و تجارت محسوب می‌شود در اقتصاد ملی به نحو مطلوبی افزایش یابد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها