لایحه حقوق حیوانات و حمایت از محیط‌بانان تقدیم مجلس شده است

لایحه حقوق حیوانات و حمایت از محیط‌بانان تقدیم مجلس شده است

حجةالاسلام والمسلمین مجید انصاری امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظهار کرد: دغدغه محیط زیست مسئله اول کسانی است که می‌خواهند راحتر و سالم‌تر زندگی کنند و برای ما ایرانیها نیز محیط زیست به لحاظ حقوقی و شرعی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه محیط زیست، خاطرنشان کرد: اولین مصوبه‌ای که رئیس جمهوری به تصویب رساند مربوط به احیای دریاچه ارومیه بوده و امروز دریاچه ارومیه نیز احیا شده و ما آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: کارنامه دولت در حوزه زیست محیطی بسیار درخشان است و در دولت یازدهم 9 لایحه در حوزه محیط زیستی به مجلس تقدیم شده است.

وی تصریح کرد: 3 مورد از این لایحه‌ها مربوط به موافقتنامه‌های بین‌المللی بوده و سایر لوایح مانند لایحه‌ حفاظت از خاک، لایحه بهره‌برداری از منابع ژنتیکی، لایحه احیا و مرمت تالابها، لایحه حمایت از محیط‌بانان، لایحه مربوط به حقوق حیوانات و لایحه ارزیابی زیست‌محیطی بوده است.

انصاری با بیان اینکه این 9 لایحه تقدیم مجلس شده است، گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا لوایح را ظرف ماه‌های آینده تصویب کنند و بررسی آن را در اولویت قرار دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به تعامل بخش خصوصی و محیط‌زیست برای پیشرفت توسعه و اقتصاد افزود: ما کشوری در حال توسعه هستیم و توسعه همه‌جانبه اقتصادی یکی از سیاستهای مدنظر ما است که باید سازوکاری برای تعامل میان توسعه و سیاستهای زیست‌محیطی برقرار شود.

انصاری تاکید کرد: نباید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی احساس کنند محیط زیست برای آنها مانع است، بلکه باید محیط زیست را در کنار خود و همچون مشاور و راهنما ببینند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها