وقتی برجام جای راهکار حل مشکلات زیست محیطی را می‌گیرد

وقتی برجام جای راهکار حل مشکلات زیست محیطی را می‌گیرد

زنگ آغاز شانزدهمین نمایشکاه بین‌المللی محیط زیست امروز جمعه با حضور معصومه ابتکار - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه، حجت الاسلام مجید انصاری - معاون حقوقی رئیس جمهوری و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد؛ این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود که در ذیل می‌آید:

**برخی مسئولان هنوز سرخوش از برجام

گویا هنوز برخی از مسئولان دولتی و یا افراد هوادار آنها نمی‌خواهند عدم موفقیت برجام در مسائل اقتصادی و ... را بپذیرند چرا که در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست بیشترین نامی که برده شد موفقیت برجام و تشکر از وزیر امور خارجه بود.

**حضور ظریف با اهل و عیال

محمد جواد ظریف امروز مهمان ویژه مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بود اما او یک همراه نیز داشت و او شخصی جز همسر وزیر امور خارجه نبود.

**تعریف و تمجید ابتکار از ظریف و برجام

معصومه ابتکار در بخش‌هایی از سخنرانی‌ خود با ذوق زدگی هر چه تمامتر رو به محمد جواد ظریف گفت: می‌خواهیم به آقای ظریف بگوییم که دست شما و همه همکارانتان درد نکند که زمینه برای همکاری بین‌المللی با توافق برجام فراهم کردید تا بتوانیم فناوری‌های نوین، مبادلات و سرمایه‌گذاری‌ها را داشته باشیم.

این صحبت های ابتکار در حالی مطرح شد که جمعی از مهمانان مراسم با حالتی تعجب از یکدیگر درباره دستاوردهای برجام سوال می‌کردند و این سخنان را مورد نکوهش قرار دادند.

**پاچه خواری مجری مراسم افتتاح نمایشگاه محیط زیست

مجری برنامه افتتاحیه شانزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که سال گذشته نیز به اجرای این برنامه پرداخت نیز از غافله حامیان توافق برجام بود و با استفاده از تریبون عمومی به ابراز احساسات شخصی پرداخت.

وی بیش از آنکه به اجرای برنامه‌ای قابل قبول بپردازد به سخنرانی و ارائه نقطه نظرات شخصی خود می پرداخت و در بخشی از اجرای خود به ظریف گفت: مردم ایران به هزار و یک دلیل به شما علاقه دارند که یکی از آنها برجام است!

این عملکرد مجری با انتقاد برخی حضار همراه شد چرا که حاضران این فرد را مجری تصور می‌کردند نه آنکه در جایگاه کارشناس قرار بگیرد.

**افتتاحیه بدون یادی از مردم خوزستان

مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در حالی برگزار شد که هیچگونه اشاره‌ای به مشکلات روزهای اخیر مردم خوزستان و گردوغبار این منطقه نشد و حتی جمله‌ای هم در این زمینه به میان نیامد.

بیشترین تاکیدی که بر این مراسم عنوان شد موضوع حضور بخش خصوصی، همکاری با شرکت‌های خصوصی، راههای تعامل برای حل معضلات زیست محیطی و برجام بود.

**اشتباه معاون حقوقی رئیس جمهوری در بیان ارسال یک لایحه

معاون حقوقی رئیس جمهوری در این مراسم تاکید کرد که لایه حمایت از محیط‌‌بانان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است؛ این صحبت در حالی بیان شد که این لایحه همچنان در دولت باقی مانده و به‌زودی به مجلس ارسال خواهد شد که البته زمان آن به سال آینده موکول خواهد شد.

**حضور پرشمار هنرمندان و بهره‌برداری زیست محیطی

جمعی از هنرمندان همچون کتایون ریاحی، میترا حجار، کمال تبریزی، رضا یزدانی و ... نیز در این مراسم حضور یافتند و به نشانه دغدغه‌مند بودن در حوزه محیط زیست و فرهنگ سازی در این عرصه - خود را به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست رساندند.

شانزدهمین نمایشگاه محیط زیست با شعار « اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» با حضور 300 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش به مدت چهار روز و از تاریخ 6 تا 9 اسفند ماه ( جمعه تا دوشنبه) برپاخواهد بود.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 22 هزار متر مربع در سالن‌های 31 ، 44 ، 40 ، 41 و 35 در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران دایر است. ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت 8:30 دقیقه صبح الی 16 عصر خواهد بود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها