سرانه فضای سبز جنگلی قم حدود ۲ متر افزایش داشته است

سرانه فضای سبز جنگلی قم حدود ۲ متر افزایش داشته است

محمدرضا ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری اظهار داشت: قانون اساسی در بحث شوراها چارچوب خاصی برای این نهاد تصمیم‌گیر داشته ولی متأسفانه در سال‌های گذشته هرروز شاهد کاهش اختیارات شوراها بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه در مدیریت کلان کشور عزمی برای توانمندسازی شوراها وجود ندارد، افزود: در مدت نزدیک به دو دهه از شکل‌گیری شوراها، این پارلمان شهری توانسته گام‌های مهمی برای کاهش بار از دوش کشور و دولت در اداره شهرها بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ کشور وجود قوانین زیاد و مختلف است و نبود مدیریت واحد شهری سبب آن شده که تداخل کاری‌های زیادی در امور شهرها اتفاق بیافتد که در این شرایط با توجه به نگاه تنگ نظرانه دولت‌ها شوراها شهر و روستا نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی خود برسند و مردم بیشترین ضرر را از کاهش اختیارات شوراها برده‌اند.

وی یکی از اقدامات مناسب شورای چهارم شهر قم را افزایش بودجه‌های عمرانی، خدماتی و غیره دانست و گفت: در سال 92 کل بودجه 560 میلیارد تومان بود که این رقم برای سال آینده بیش از 2000 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که این بودجه می‌تواند تأثیرات زیادی در انجام پروژه‌ها در شهر داشته باشد.

ملکی افزایش سرانه فضای سبز جنگلی در قم را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: در سال 92 که شورای چهارم تازه سکان‌دار مدیریت شهری شده بود سرانه فضای سبز جنگلی 11.85 مترمربع بود که این رقم در سال 94 به 13.29 مترمربع رسیده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است سالانه سه متر بر سرانه فضای سبز کل شهر قم افزوده شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها