گفتمان‌سازی سیاست‌های نوین جمعیتی در دستور کار بسیج اصفهان قرار دارد

گفتمان‌سازی سیاست‌های نوین جمعیتی در دستور کار بسیج اصفهان قرار دارد

کمال حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان اظهار داشت: این کارگروه متشکل از نمایندگان اقشار مختلف بسیج استان اصفهان و نخبگان سلامت استان اصفهان هر ساله موضوعاتی را براساس تدابیر مقام معظم رهبری، اهداف سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت انتخاب کرده و در طول سال به آن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بسیج یک دستگاه اجرایی نیست، افزود: بسیج جامعه پزشکی سال گذشته روی موضوع سیاست‌های نوین جمعیتی فعالیت داشت و با برگزاری جلسات متعدد با اقشار مختلف جامعه به‌ویژه آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه‌ها، طلاب و مداحان به پیاده‌سازی و گفتمان‌سازی این سیاست‌ها کمک کرد.

مسئول کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکانات رفاهی و طراحی بسته‌های تشویقی برای افزایش جمعیت در راستای سیاست‌های نوین جمعیتی از وظایف دولت‌ها است و بسیج تنها می‌تواند کار گفتمان سازی را اجرا کند، از سوی دیگر لازم است تا سیاست‌های تحصیلی، اشتغال و مسکن به نوعی تدوین شود تا زوج‌ها رغبت بیشتری برای فرزند‌داری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی تنها مانع برای افزایش نرخ بچه‌داری نیست بلکه بسیاری از خانواده‌هایی که وضعیت اقتصادی مناسبی دارند این باور در آن‌ها وجود دارد که با فرزند کمتر می‌توان زندگی بهتری داشت.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر 3 دهه فرصت وجود دارد تا نرخ رشد جمعیت به حد مطلوب سوق پیدا کند، گفت: شیوه زندگی در کشور به گونه‌ای رقم خوردهکه با آغاز سالمندی، سختی‌هایی به سراغ افراد سالمند می‌آید در صورتی که این فصل از زندگی باید فرصتی برای استراحت و دریافت خدمات باشد.

وی افزود: اگر نگاه مدرنیسم هدایت نشود، جامعه به مصرف‌گرایی سوق پیدا کرده و این جامعه در سال‌های دور، نیروی کار لازم برای پیشرفت و توسعه را در دست ندارد.

مسئول کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان بیان کرد: امسال موضوع، خودمراقبتی در دستور کار کارگروه سلامت بسیج استان قرار داشت و بسیجیان به کمک شهرداری، در پایگاه‌های سلامت شهری، در حوزه تغذیه، ورزش، تحرک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشتند.

وی گفت: امسال تلاش شد تا با تهیه بسته مناسب آموزشی که مورد تأیید وزارت بهداشت است و با بهره‌گیری از نیروهای دغدغه‌مند بسیجی در راستای برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن آموزش لازم به اقشار مختلف مردم ارائه شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها