دفاتر خدمات قضائی در ۹ شهرستان استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

دفاتر خدمات قضائی در ۹ شهرستان استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

حمید خالقی اظهار‌ داشت: جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده‌ها از مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

وی از از راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی در آینده نزدیک در 9 شهرستان استان کرمان خبر داد و گفت: دفاتر خدمات قضائی شهرستان‌های جیرفت، رفسنجان، کهنوج، عنبرآباد، بافت، راور، نرماشیر، ریگان و گلبافت در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شوند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان افزود: با توجه به اینکه پذیرفته شدگان این 9شهرستان تمام مراحل گزینش را باموفقیت طی کردند، در سه ماهه اول سال 96 این دفاتر خدمات قضائی افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این دفاتر حذف بروکراسی‌های دستى و الکترونیکى شدن فرآیند دادرسی‌ها است گفت: حذف بروکراسی‌های دستى و الکترونیکى‌شدن امور یکى از مهمترین برنامه‌هایى است که طی چند سال گذشته در دستور کار معاونت آمار و انفورماتیک قوه قضائیه قرار گرفته است.

خالقی خاطر‌نشان کرد: کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصى، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده‌ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

وی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی در سایر شهرستان‌های استان کرمان گفت: به‌زودی نیز نسبت به راه‌اندازی این دفاتر در سایر شهرستان‌های استان فراخوان ثبت نام اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها