آزمایشگاه بیولوژی آب کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

آزمایشگاه بیولوژی آب کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

فرهاد صداقت صبح امروز در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی آزمایشگاه بیولوژی آب در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان در هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی این شرکت، از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در زمینه آزمایش‌های فیزیکی و شیمایی بهره می‌برد.

وی افزود: در آزمایشگاه بیولوژی آب، میکروارگانیسم‌هایی نظیر فیتوپلانکتون‌ها، زئوپلانکتون‌ها، نماتدها و پروتوزآها شناسایی می‌شوند و با راه‌اندازی این بخش، تجهیزات آزمایشگاه آب و فاضلاب تکمیل و به‌روز رسانی شد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیش از 120 میلیون ریال برای خرید و راه‌اندازی آزمایشگاه بیولوژی آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان هزینه شد.

صداقت بیان کرد: طبق بخشنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، پایش بیولوژی از منابع آب سطحی، زیرزمینی و شبکه‌های توزیع آب در دوره‌های زمانی مختلف باید انجام شود.

وی ابراز کرد: هدف از تجهیز و به‌ روز رسانی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب، نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب شهروندان بوده، زیرا اولویت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب، تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی به شهروندان است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها