پایگاه اورژانس هوایی قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود

پایگاه اورژانس هوایی قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود

محمدرضا حسنی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات معاون امور زائرین استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه پایگاه اورژانس هوایی تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این پایگاه دارای ویژگی‌هایی است که با افتتاح آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس اورژانس قم بابیان اینکه در محور قم - گرمسار پایگاهی احداث‌شده که در شرف بهره‌برداری است، تصریح کرد: این پایگاه تجهیز نشده و نیاز به تأمین اعتبار دارد که تا قبل از نوروز راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات بپردازد.

در ادامه جلسه، رضایی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به اینکه براساس مصوبه کمیته خدمات سفر کشور مقرر شده که در هر استان چند مدرسه به‌صورت پایلوت برای طرح کشوری همیار گردشگر انتخاب شود، ادامه داد: در این میان از هر مدرسه 8 دانش‌آموز برای این طرح انتخاب به‌عنوان همیار گردشگر انتخاب‌شده و آموزش‌های لازم را در این زمینه می‌بینند.

وی ادامه داد: همچنین بازدید دانش آموزان از موزه‌ها را در ایام نوروز خواهیم داشت تا دانش آموزان با آثار فرهنگی و میراث ماندگار گذشتگان آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم اظهار داشت: قم به دلیل اینکه مسیر تردد زائران است میزان ماندگاری زائران در این شهر بیشتر است و برنامه‌های بسیاری در کمیته فرهنگی برای ایام نوروز پیش‌بینی‌شده اما اعتقاد بر این است که بخشی از برنامه‌ها کم شود و عمق برنامه‌ها افزایش یابد.

سید موسی حسینی‌کاشانی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تعداد برنامه‌ها کاهش و تعداد مخاطبان افزایش یابد همچنین برنامه‌ها باید همراه با پیام باشد.

وی بابیان اینکه باید اطلاع‌رسانی در مورد نگارخانه‌ها و سینماها داشته باشیم تا در ایام نوروز فعال‌تر باشند، افزود: برای تبلیغات کل شهر باید تدبیری اندیشیده شود، ظرفیت قم آن‌قدری هست که بتوان کاری کرد که زائران تفاوت را نسبت به قبل احساس کنند، اداره ارشاد حاضر است اقدامات اولیه را در این زمینه انجام دهد.

حسینی کاشانی بابیان اینکه باید جلساتی برگزار شود که از برگزاری برنامه‌های روتین در سطح شهر جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته 210 برنامه داده‌ شده بود اما این برنامه‌ها سطحی بوده و این تعداد باید به 40 برنامه کاهش یابد تا شاهد تأثیرگذاری بیشتر در سطح شهر و در میان مردم باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها