تکرار ادعاهای آمریکا علیه ایران در سخنرانی معاون ترامپ در جمع یهودیان

تکرار ادعاهای آمریکا علیه ایران در سخنرانی معاون ترامپ در جمع یهودیان

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین واشنگتن علیه کشورمان گفت که دونالد ترامپ هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه تایمز آو اسراییل، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس وگاس به تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا و متحدانش درباره سیاست‌های ایران در منطقه پرداخت و مدعی شد: ما با قدرت در برابر اقدامات ایران و تلاش‌های آن برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان عرب خواهیم ایستاد.

پنس در ادامه ادعاهای خود گفت: ما به تهران گفته‌ایم که باید نگاهی به تقویم بیندازند، رئیس جمهور جدیدی وارد کاخ سفید شده است و نام وی دونالد ترامپ است.

وی همچنین مدعی شد: ایران اقدامات بسیاری برای توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک انجام داده است و ایرانی‌ها اکنون در نتیجه پایان تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای منابع بیشتری برای اختصاص به این تلاش‌ها در اختیار دارند. بنابراین اجازه دهید که صریح اعلام کنم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که تسلیحات هسته‌ای تولید کند. این تعهد قاطع ما به شما و جهان است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که حقایق نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در امور داخلی کشورهای منطقه اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی و جنگ‌ها در منطقه است که علاوه‌ بر این به ظهور و گسترش تروریسم و فرقه‌گرایی در منطقه منجر شده است.

ایران همواره ضمن رد این ادعاها تاکید می‌کند که مشکلات خاورمیانه باید توسط کشورهای منطقه و به دست ملت‌ها حل و فصل شود.

مقامات ایرانی همچنین هرگونه ادعا علیه برنامه هسته‌ای گذشته کشورمان را رد می‌کنند و تاکید دارند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و تسلیحات هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی این کشور ندارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها