وحدت شیعه و سنی رشد و ترقی استان کردستان را به همراه دارد

وحدت شیعه و سنی رشد و ترقی استان کردستان را به همراه دارد

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش فصلی روحانیون که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: شناخت ما از پیامبر(ص) و اهل بیت بصورت "کلیاتی" است در صورتیکه باید شناخت با معرفت باشد.

وی با بیان اینکه وجود اهل بیت برای بشریت «خیر» و حضرت رسول اکرم(ص) برای همه عالمیان «رحمت» است، گفت: حضرت زهرا(س) از جنس رسول خدا هستند که خیر کثیر و مداوم ایشان می‌تواند همه بشریت را پوشش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که انقلاب ایران توسط یکی از فرزندان حضرت زهرا(س) شکل گرفت و برکات ایشان تا روز قیامت جریان دارد و هم‌اکنون نیز تحت زعامت مقام معظم رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه در این ایام باید شناخت حضرت زهرا(س) را مدنظر قرار داده و آنچه در شأن ایشان بیان شده را تبیین کنیم، گفت: هر یک از بیانات حضرت زهرا(س) در خصوص نقش زن در خانواده سیاست‌های کلانی پشت آن نهفته است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خطاب به روحانیون افزود: روحانیون شناخت حضرت زهرا(س) را در برنامه‌های خود لحاظ کنند و به‌گونه‌ای تبلیغ کنند که پاسخگویی به سوالات مردم را مدنظر قرار بگیرید و از فرصت تبلیغات استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر مطالعه سیره حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: تربیت فرزند، رعایت عدالت، بخشندگی و رفع مشکلات زوجین باید براساس الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س) باشد تا مثمرثمر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه سراسر احادیث حضرت فاطمه(س) نظریات کاربردی است گفت: ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) برای ما ناشناخته بوده و به شکل عمیق وارد شناخت آن نشده‌ایم و این مهم نیازمند یک نگرش و مطالعه عمقی است.

مبلغین باید «اصل دعوت برای خدا و در راه خدا» را مدنظر داشته باشند

وی گفت: یکی از اصولی که مبلغین باید مدنظر قرار گیرند این است که «اصل دعوت برای خدا و در راه خدا» باشد و روحانیون با اخلاق زیبا، کریمانه و مردمی از مردم استقبال کنند.

در اخلاق و عملکرد مبلغ، نباید تناقض وجود داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تبلیغ باید اخلاق مدارانه باشد، خاطر نشان کرد: در اخلاق و عملکرد مبلغ، نباید تناقض وجود داشته باشد چون تناقض در عملکرد روحانیون باعث بدبینی مردم از دین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از اقتصاد تبلیغی و اقتصاد مردم غافل نشویم، گفت: روحانیون با تبلیغ زکات کمک‌های مالی برای نیازمندان و مستمندان جمع‌آوری کنند اما مواظب باشند که در ارتباط با مسائل مالی و ارتباط با جنس مخالف مورد سوء ظن قرار نگیرند.

روحانیون موقعیت و شأن خود را حفظ کنند

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دل کندن از مال دنیا منجر به رشد افراد می‌شود، افزود: روحانیون باید موقعیت و شأن خود را حفظ کنند و کاری نکنند که منجر به پیدایش تصورات غلطی از جامعه نسبت به آنان شود.

وی با بیان حفظ وحدت بین شیعه و سنی رشد و ترقی را به همراه دارد، اظهار کرد: باید به مشترکات بین شیعه و سنی که بیش از 90 درصد است توجه کنیم تا همانند همیشه وحدت، انسجام و همدلی حفظ شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها