مسجد مقدس جمکران از ۲۰ اسفندماه آماده پذیرایی از زائران نوروزی است

مسجد مقدس جمکران از ۲۰ اسفندماه آماده پذیرایی از زائران نوروزی است

احمد حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات معاون امور زائرین استانداری برگزار شد، به برنامه‌های ویژه مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: در دورانی که از کمبود امکانات می‌نالیم بسیج امکانات بسیار مهم است و به نظر می‌رسد که تمرکز باید بر روی اسکان زائران باشد.

معاون اجرایی مسجد جمکران با اشاره به اینکه تعدادی از مردم و زوار در چادر اسکان می‌یابند، گفت: باید فکر جدی برای این مسئله کرد، امسال خانواده‌هایی که در اطراف مسجد مقدس جمکران در چادرها ساکن شوند به پارکینگ 4 منتقل می‌شوند. 110 واحد تجاری در پاساژ جمکران برای اسکان زائران در نظر گرفته‌ایم و امکان اسکان 600 نفر را در واحدهای تجاری داریم.

حاجی‌زاده بیان کرد: در بخش‌های مختلف قدم‌های خوبی برداشته‌ و مقرر شده حوزه مدیریت برنامه‌ریزی اعتباری در این راستا به مدیریت مسجد مقدس جمکران اختصاص دهد، شهرداری منطقه نیز در نظر دارد برخورد جدی با متکدیان و دست‌فروشان داشته باشد.

معاون اجرایی مسجد جمکران با تأکید بر اینکه باید نظارتی بر مکان‌های اقامتی مردمی داشته باشیم، افزود: برای ایمنی و بیمه زائران تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز گفت: 22 اردیبهشت نیمه‌شعبان است و دوره فشرده کاری تا نیمه شعبان راداریم، از روز 25 اسفند نیز زائر به سمت شهر قم حرکت خواهد کرد و باید از 20 اسفند آمادگی پذیرش زائر را داشته باشیم.

حاجی‌زاده گفت: ایستگاه‌های صلواتی باید هویت شناخته‌ شده‌ای داشته باشند و دستگاه‌های متولی صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی، باید متمرکز باشند تا مشکل آن‌ها حل شود همچنین چتر بیمه‌ای بیرون مسجد مقدس جمکران کار سختی است که باید انجام شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها