مسئولان با حفظ وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

مسئولان با حفظ وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع پایوران سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به توطئه دشمنان برای تفرقه‌افکنی در جوامع اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا میان مردم و نظام فاصله بیندازند که در این رهگذر وظیفه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی حفظ وحدت و یکپارچگی میان خود و مردم است تا توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان خنثی شود.

وی افزود: دنبال کردن اهدف اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی از ضروریات است و نباید از مسیر واقعی منحرف شود، زیرا پرداختن به مفاهیم قرآنی و پیروی از اهل بیت‌(ع) از ضروریات و کارهای فرهنگی ارزشمند در جامعه است که برای تحقق آن باید به دنبال ترویج ارزش‌های دینی و انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان به‌عنوان منتظران حضرت ولی عصر(عج) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که فرهنگ، هویت و شاکله ملت ایران است و مؤلفه‌های فرهنگیمان شامل اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، ایران و مواریث گرانبهای گذشتگان و سنت ها و آداب و رسوم اسلامی ایرانی می‌شود آثار و برکات، اصول و مبانی و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و مبادلات فرهنگی و معرفتی با ملت‌ها و کشورهای دیگر در راستای رشد، پویایی و پیشرفت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دری نجف‌‌آبادی با اشاره به پیش‌رو بودن ایام شهادت حضرت فاطمه‌(س) گفت: فاطمه به معنای کنده شدن و جدا شدن است که این روایت را می‌توان به دو صورت تحلیل کرد یکه اینکه آنحضرت از هرگونه بدی و زشتی دور بودند و معنای دیگر اینکه دوستداران واقعی خود را از آتش جهنم نجات می‌دهند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) علاوه بر جایگاه ویژه نزد خداوند که در آیات و روایات مختلف مانند آیه تطهیر که گواه پاک بودن آنحضرت، سوره کوثر که مصداق خیر کثیر بودنشان است و همچنین دیگر آیات و روایات مانند آیه مباهله، آیه مودت و غیره می‌توان مشاهده کرد، در حمایت از ولایت و امامت هم بزرگترین حامی و فدایی بودند که درس ولایت‌مداری و پیروی از امام را به همگان آموزش دادن، همچنین داشتن کرامت والای انسانی و اخلاق اسلامی از دیگر خصیصه‌های برجسته این بانوی بزرگوار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) مقام امامت به اهل بیت(ع) رسید که طبق روایاتی مانند ثقلین، منزلت و غدیر این مقام به اهل بیت(ع) محول و پیامبر آن بزرگوران را برای پیشوایی و امامت انتخاب کرد و آنها را قرین قرآن قرار داد، یکی از اصول اعتقادی و خطوط کلی و بنیادین جهان بینی اسلام، همان نبوت و امامت است که طبق آن حق ولایت و رهبری ویژه خداوند بوده و این حق از جانب خدا به پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) داده شده است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در اندیشه و تفکر اسلامی، انقلاب ریشه در ساختمان درونی انسان دارد و برای همین است که پیامبران الهی در دعوت خود ابتدا از درون شروع کرده و معتقد هستند که تا تحول درونی در انسان‌ها ایجاد نشود، تحول بیرونی در جامعه معنا و مفهومی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) رهبری جامعه اسلامی برعهده ولی‌فقیه و جانشین برحق آنحضرت است گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را زنده کرد و امروز هم این هدایت و رهبری بر عهده مقام معظم رهبری است که با درایت و آگاهی کامل اداره می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحولات بزرگ سیاسی و اجتماعی گفت: این تحولات ریشه در واقعیات تاریخی، تمدنی و فرهنگی دارند و احیای فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه وظیفه اصلی متولیان فرهنگ است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها