۲۲۷۱ سازمان مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر حائز شرایط لازم شدند

۲۲۷۱ سازمان مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر حائز شرایط لازم شدند

پرویز افشار ظهر امروز در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمار سازمان ملل حاکی است که 250 میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر اعتیاد دارند اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود 96 درصد جمعیت کشور عاری از هرگونه اعتیاد به مواد مخدر هستند که از این افراد برای سالم سازی جامعه از این مواد افیونی و کمک به 4 درصد گرفتار به اعتیاد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع مواد مخدر افزایش قابل توجهی یافته است افزود: در حالی که تا یک دهه پیش 10 نوع ماده مخدر شناسایی شده بود اما اکنون 450 نوع مواد جدید مخدر در جهان شناسایی شده است.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اثرات مخرب جسمی، روانی و تخریب مغزی این مواد قابل مقایسه با مواد کنونی در دنیا نیست تصریح کرد: اگر این مواد دامن گیر جامعه شود مخاطرات آن از همه بیماری‌های مهلک بالاتر است.

افشار از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف کشور خبرداد و اظهار داشت: کار مقابله با عرضه از محور مرز به محلات و خانه‌ها کشیده می‌شود و این کار به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سیاست مبارزه با مواد مخدر طراحی و اجرایی شده است گفت: چراغ راه مبارزه با مواد مخدر ابلاغ سیاست‌های کلان است که رهبر معظم انقلاب در 11 بند آنرا ابلاغ کرده‌اند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تاکید بر احساس مسئولیت اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید احساس مسئولیت اجتماعی به صورت همگانی در بین تمام آحاد مردم وجود داشته باشد تا مردم به حدی از دانایی و توانایی برسند تا از خانواده و کانون زندگی خود حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 271 سازمان مردم نهاد مرتبط به مبارزه با مواد مخدر حائز شرایط لازم شدند، گفت: از میان 3هزار سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد 2 هزار و 271 سازمان مردم نهاد آن حائز شرایط لازم شدند که این سمن‌ها به 3 سطح تقسیم شده و گستره فعالیت آنها ملی، استانی و شهرستانی است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر افزایش ظرفیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه تصریح کرد: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری باید هر سال 5 درصد ظرفیت در امر پیشگیری از اعتیاد و مشارکت اجتماعی افزایش یابد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها