طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس اجرایی شود

طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس اجرایی شود

سعید زرین فر ظهر امروز در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اعتیار آثار و برکات مهمی دارد اظهار داشت: معضل و فاجعه اعتیاد مسئله‌ای است که مرزها را در نوردیده و از مصالح ملی هم فراتر رفته و مشکلات زیادی برای سطوح جامعه ایجاد کرده که برای مقابله با آنان باید اجتماعی محور شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی به اندازه اعتیاد از نظر وسعت و عمق کوتاه، میان و بلند مدت مثل اعتیاد نیست تاکید کرد: اگر تدبیری برای اعتیاد اندیشیده نشود مشکلات این بخش گسترش می‌یابد.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح افزایش آگاهی دانش‌آموزان از مواد مخدر و اعتیاد بیان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در معرض تهدید به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قرار دارند طرح افزایش آگاهی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مدرسه هم فرصت است هم تهدید افزود: اگر برنامه‌ای برای مدارس در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین نشود این مشکل به عنوان معضلی بزرگ در جامعه مطرح می‌شود.

زرین‌فر با تاکید بر مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار است و سمن‌ها باید جدی گرفته شوند.

وی از فعالیت 44 سازمان مردم نهاد استان بوشهر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر خبرداد و گفت: در دولت یازدهم توجه زیادی به سازمان‌های مردم نهاد شده و از ابتدای دولت 16 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر امسال به 133 سازمان مردم نهاد افزایش یافته که 44 سمن آن در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها