۲۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر در برنامه ششم کاهش می‌یابد

۲۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر در برنامه ششم کاهش می‌یابد

ارسطو ترکمان‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، اقدام و عمل در بوشهر برگزار شد اظهار داشت: این همایش با حضور 6 استان بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این همایش، 3 کارگاه تخصصی آغاز بکار کرده است تصریح کرد: در این کارگاه‌ها تشکل‌های مردم نهاد در زمینه‌های مختلف تخصص‌های مقابله با جلوگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد فرا می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید بر مشارکت اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گفت: برای افزایش موفقیت در این عرصه نیاز به همکاری و مشارکت تمامی لایه‌های جامعه هستیم که در این عرصه برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

ترکمان‌منش از کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد خبرداد و افزود: سالانه در برنامه ششم توسعه 5 درصد از آسیب‌های اجتماعی در زمینه اعتیاد و مواد مخدر کاهش می‌یابد که تا پایان این برنامه باید 25 درصد آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر کاهش یابد.

وی با بیان 130 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر فعالیت می‌کند خاطر نشان کرد: از این تعداد سمن 44 تشکل آن در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های مراکز درمانی در حوزه اعتیاد تصریح کرد: 11 تشکل غیردولتی در زمینه درمانی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در درمان افراد معتاد داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها