خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) یک دوره جامع معارف اسلامی را در بردارد

خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) یک دوره جامع معارف اسلامی را در بردارد

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی ظهر امروز در جمع پایوران سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به خطبه فدکیه و ایام سوگواری صدیقه کبری اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در خطبه فدکیه دروس با ارزشی را برای جامعه بشریت میراث گذاشته‌ است و نکاتی که در این خطبه به آنها اشاره شده بسیار مهم و ارزشمند هستند.

وی افزود: قرآن کریم در بیانات صدیقه کبری(س) در این خطبه امانتی مهم در میان انسان‌های جامعه اسلامی شناخته شده که سلامت بشریت را ضمانت می‌کند و سبب انتخاب مسیر صحیح توسط آدمی می‌شود تا به راه راست برویم و جزو مشرکان نباشیم، همچنین ما انسان‌ها موظف هستیم که از این میراث ارزشمند نگهداری و صیانت کنیم و این موضوع در خطبه فدکیه هم مورد تاکید قرار گرفته و از این رو می‌تواینم بگوییم که این خطبه همانند یک دوره جامع معارف اسلامی است.

مدیر حوزه‌ علمیه امام خمینی(ره) اراک تصریح کرد: مورد توجه قراردادن احکام الهی از واجبات دین محسوب می‌شود و به‌همین سبب حضرت فاطمه(س) اقداماتی مدافعانه در برابر ولایت به انجام رساند که حرکاتی بصیرت‌افرا محسوب می‌شوند و بنابر تضمین این حضرت این اقدام تا همیشه زنده و ماندگار است.

میرمهدی ادامه داد: ولایت و ولایت‌مداری از اصلی‌ترین اصول دینی هستند و حضرت فاطمه(س) برای حفظ اصل دین و دیانت از آن دست بر قیام زدند تا ولایت امیرالمومنین(ع) بر مبنای واقعی خود و آنچه که امر شده باقی بماند و تمامی مواردی که بر این اصول نباشد تنها جلوه دین را دارند و از دین اصلی تهی هستند.

وی عنوان کرد: مومنان واقعی در زمینه عمل به دستورات خداوند متعال لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند و در این راه از عقاید سلیقه‌ای بهره نمی‌گیرند و به‌جز اطاعت محض از خداوند متعال به راه دیگری نمی‌روند، حضرت صدیقه کبری(س) با بیان خطبه فدکیه وصیت خود و وصایای پس از نبی مکرم اسلام(ص) را تضمین کرده‌اند.

مدیر حوزه‌علمیه امام خمینی(ره) اراک خاطرنشان کرد: با تامل در خطبه فدکیه درمی‌یابیم که باید در برابر انحرافات میان مسلمانان، ترک احکام دینی و احکام غیردینی با صلابت ایستادگی کنیم زیرا قیام الی‌الله تاثیرات پابرجایی دارد و چون قیام صدیقه کبری(س) بر حق و در راه خداوند بود تا همیشه زنده و ماندگار است.

میرمهدی بیان کرد: مسئله فدک برای همه قابل قبول و پذیرفته شده است زیرا در روایات متعددی به این مسئله و خطبه اشاره شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها