موزه عروسک در عمارت اکبریه بیرجند افتتاح می‌شود

موزه عروسک در عمارت اکبریه بیرجند افتتاح می‌شود

حسن رمضانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه ورود گردشگران خارجی از ابتدای امسال یک هزار و 250 نفر از استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر در استان ما اقامت داشتند افزود: 3 میلیون و 400 هزار نفر گردشگر از استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ارگ کلاه فرهنگی از لحاظ فرم و سازه دچار مشکل شده بود که به صورت کامل مرمت شده و برای بازدید مسافران و گردشگران نورزی آماده می‌شود.

رمضانی افزود: برای نخستین بار در کشور در امارات اکبریه بیرجند موزه عروسک افتتاح می‌شود چون عروسک‌های خراسان جنوبی در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 23 دفتر و شرکت مسافربری و گردشگری در خراسان جنوبی فعالیت دارد اظهار داشت: امسال در مدت 11 ماه گذشته هزار و 250 گردشگر از استان بازدید کردند در حالی که سال گذشته تنها 400 نفر گردشگر از خراسان جنوبی بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: گردشگران از کشورهای ایتالیا، چین، سوئیس، اتریش، فرانسه، آلمان به خراسان جنوبی سفر کرده و شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، فردوس، بیشترین بازدید گردشگران خارجی داشتند.

رمضانی با بیان اینکه حوله بافی، حصیربافی مهمترین سوغات خریداری شده توسط گردشگران خارجی از روستائیان بود افزود: باغ و عمارت اکبریه، بیایان‌های جهانی لوت در نهبندان، قنات جهانی بلده فرودس، جاذبه‌های گردشگری طبس بیشترین آمار بازدید گردشگران خارجی را از آغاز سال به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: خوشبختانه کسب درآمد در زمینه موزه‌ها و صنایع دستی بسیار افزایش یافته است و دراین مدت بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی 3 برابر افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها