پروژه "کوا" در استان گیلان اجرایی می‌شود

پروژه "کوا" در استان گیلان اجرایی می‌شود

مهدی حاجتی شامگاه شنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه نقش مربیان در شکوفایی استعداد دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: شناسایی و شکوفایی درست استعداد دانش آموزان از وظایف مربیان در نظام آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان مدرسه را مرکز عرصه خدمات تربیتی عنوان کرد و افزود: امروز استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و ائمه جماعت در راستای تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش نهادینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری و دفاع از ارزش‌ها در مدارس به‌درستی در افراد شکل می‌گیرد گفت: نقش مربیان و معلمان پرورشی در شکل‌گیری تربیت دانش آموزان در مدارس بسیار تعیین کننده است و مربیان باید از تمامی ساختار مدرسه در راستای این مسئولیت بزرگ بهره‌مند شوند.

حاجتی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه مبانی اسلامی و دفاع از ارزش‌ها در بین دانش آموزان استفاده کرد ابراز داشت: تعاملات بین خانواده، مربیان و مدرسه به‌وسیله جلسات هم اندیشی باید در جامعه گسترش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گیلان 3 هزار و 500 دوره آموزشی در راستای تعامل خانواده با مدرسه برای 160 هزار خانواده گیلانی برگزار کرده است گفت: خانواده ظرفیت بسیار بزرگی در تعلیم و تربیت دانش آموزان است و اگر این ظرفیت همگام با مدرسه پیش رود نتیجه بسیار مطلوبی در دانش آموزان حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه روند استفاده از فضای مجازی در بین دانش آموزان در حال گسترش است افزود: آموزش و پرورش گیلان پروژه‌ای را تحت عنوان "کوا" یعنی کودک و اینترنت به‌صورت آزمایشی در مرکز استان شروع کرده است که در این طرح آموزش استفاده از اینترنت به کودکان و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها