«معنی گنجشک» برای نوجوانان

«معنی گنجشک» برای نوجوانان

یحیی علوی فرد که کتاب «وزن ارزشی در شعر کودک» او در بخش ادبیات و هنر هجدهمین همایش سالانه کتاب سال حوزه تقدیر شده، از زیر چاپ رفتن کتاب «معنی گنجشک» خبر داد.

به گزارش ایسنا، به گفته شاعر، «معنی گنجشک» مجموعه شعری شامل حدود ۱۵ شعر در قالب چهارپاره است که درباره مسائل مبتلابه نوجوانان و با به‌کارگیری زبان مخفی این گروه سنی سروده شده و قرار است توسط نشر دارالحدیث راهی بازار شود.

به تازگی کتاب پژوهشی «وزن ارزشی در شعر کودک» این پژوهشگر در بخش ادبیات و هنر هجدهمین همایش سالانه کتاب سال حوزه تقدیر شده است. این کتاب در راستای شناسایی، بررسی و گسترش وزن‌های شعر کودک نوشته شده و خردادماه سال ۹۴ از سوی انتشارات عمو علوی به سفارش مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه به چاپ رسیده است.

علوی فرد درباره این کتاب خود گفته بود: این اثر نتیجه ۱۴ سال تجربه من در حوزه تدریس در مراکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان است و جزو کتاب‌های مرجع محسوب می‌شود. او وزن‌های ناشناخته شعر کودک را از فصل‌های این کتاب عنوان کرده و گفته بود: در فصل وزن‌های ناشناخته شعر کودک از بیش از ۴۰۰ وزن ابداعی استفاده و به مخاطب معرفی‌ شده که ۲۵۰ وزن آن برای استفاده در شعر کودک است. این اثر در مورد روشی جدید در زمینه وزن‌یابی و وزن‌های شعر کودک است. در «وزن ارزشی در شعر کودک» ارکان جدید و وزن‌های جدید شناسایی و ارائه شده است.

این کتاب کمک‌درسی برای مرکز آموزش کاربردهای دفتر تبلیغات اسلامی بوده که مشتمل بر شش فصل است. در فصل اول کلیات بیان شده است، در فصل دوم ارکان و ویژگی‌های جدید معرفی شده، در فصل سوم وزن‌های شعر کودک ارائه‌ شده، در فصل چهارم بحث هم‌ارزشی آورده شده، در فصل پنجم هم شفافیت و کدورت وزنی و اینکه شفاف‌ترین وزن‌ها کدام‌اند بیان‌شده و در فصل ششم تحلیل دو وزن شعری رایج آمده است.

هجدهمین همایش سالانه کتاب سال حوزه به کتاب‌های منتشرشده حوزویان و پایان‌نامه‌های دفاع‌شده در سال ۹۴ اختصاص داشت.

یحیی علوی فرد این روزها همچنان در انتظار چاپ دو مجموعه خردسال خود از سوی انتشارات سوره مهر است. «دوست دارم عکاس بشم» و «تو هم خودت درختی» عناوین این دو مجموعه شعر خردسال‌اند که به گفته او، بیش از سه سال است قرار است راهی بازار شوند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها