مجالس ایام فاطمیه دفاع از محور مقاومت در جهان اسلام است

مجالس ایام فاطمیه دفاع از محور مقاومت در جهان اسلام است

محمد پوراسماعیلی فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و تسلیت این ایام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند "من حوائج خود و مملکت را در ایام فاطمیه از حضرت فاطمه زهرا(س) می‌خواهم".

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ایام فاطمیه 5 شب در حسینیه حضرت امام(ره) اقامه عزا می‌کنند گفت: مجالس عزای حضرت زهرا(س) علاوه بر بعد معنوی و عاطفی و جانسوز بودن شهادت ایشان به لحاظ سیاسی حائز اهمیت است.

پور اسماعیلی با اشاره به سیره اهل بیت با بیان اینکه امام سجاد(ع) در خفقان حکومت اموی، تنها راه دفاع از دین و نشر معارف اهل بیت(ع) را خواندن دعا دانستند عنوان کرد: معارف اهل بیت(ع) در دوره حیات امام سجاد(ع) با واسطه دعا، بعدها در قالب صحیفه سجادیه جمع آوری شد.

وی تنها راه دفاع حضرت زهرا(س) از حریم ولایت بعد از رحلت رسول خدا(ص) را سلاح بزرگ و ارزشمند گریه دانست و تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) پیام مظلومیت حضرت علی(ع) را با گریه و اشک‌های خود به گوش جهانیان در اعصار و قرن‌های مختلف رساندند.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان با اشاره به شکوه مردم به امام علی(ع) مبنی بر گریستن حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل هر گونه فشار ایستادگی کرده و در کنار قبر شهدای احد و پس از آن در مکانی که حضرت علی(ع) با نام بیت الاحزان درست کرده بودند گریستند.

پوراسماعیلی با تاکید بر اینکه اشک و گریه حضرت فاطمه زهرا(س) اشک‌های روشنگری و بیداری بود بیان کرد: دشمنان مکان‌های گریستن را خراب کردند زیرا حضرت فاطمه زهرا(س) سلاح گریه را برای بیداری عواطف و باطن مردم انتخاب کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: مجالسی که اکنون برای اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام فاطمیه اول و دوم برگزار می‌شود باید جلسات روشنگری برای دفاع از مقام ولایت باشد همانطور که حضرت فاطمه زهرا(س) جانشان را برای دفاع از حریم ولایت نثار کردند.

پوراسماعیلی با بیان اینکه روضه‌خوانی و محتوای اشعاری که خوانده می‌شود باید روحیه دفاع از ولایت و سلحشوری و آمادگی نیروهای انقلابی را تقویت کند افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت رزمندگان کشور تاکید کردند ما هیئت سکولار یعنی روضه بدون بینش سیاسی و روشنگری نداریم.

وی تاکید کرد: اکنون اگر کسی از غصب خلافت امام علی(ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر اساس فقدان آگاهی امت آن دوره می‌خواند باید بیانگر غصبی که هم اکنون توسط رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آمریکا و آل خلیفه و آل سعود بر علیه شیعیان مظلوم صورت می‌گیرد نیز باشد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما مجلس اهل بیت را باید مجلس بیداری جهان اسلام و دفاع از محور مقاومت قرار دهیم اعلام کرد: همان گونه که حنجره مداحان برای اهل بیت می‌خواند باید برای ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی هم فریاد بزند.

پوراسماعیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شعر، نوع مداحی و سینه‌زنی باید به شیوه جدید و نوین و در قالب روز ارائه شود و در عین اینکه سنتی باشد و مخاطب را جذب کند و خارج از قاعده نباشد.

وی خاطرنشان کرد: فراگیرترین تریبون شیعه بیشتر از خطبا و روحانیان نزد مداحان است که باید از نعمتی که به‌واسطه مداحی به ما عطا شده است برای جلب عواطف و محبت واقعی مردم به اهل بیت(ع) و ولایت فقیه استفاده شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها