متکدیان سطح شهر شهریار ساکن این منطقه نیستند

متکدیان سطح شهر شهریار ساکن این منطقه نیستند

خدامعلی نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: موضوع ساماندهی متکدیان یکی از مواردی است که طبق قوانین مربوطه برعهده شهرداری‌ها است که نیاز به دریافت حکم قضایی و همراهی دستگاه‌هایی دارد که در قانون مندرج شده است.

وی افزود: از دیگر موضوعاتی که لازم است مجموعه‌های مربوطه در جهت به نتیجه رسیدن آن اقدام کنند، احداث گرمخانه‌ای در مرکز شهرستان‌ها است که در این موضوع نیز شهرداری‌ها متولی اصلی آن هستند تا بعد از جمع‌آوری و دریافت حکم قضایی، این افراد اسکان داده شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار با اشاره به وظایف بهزیستی در زمینه جمع‌آوری متکدیان تصریح کرد: بهزیستی در بسیاری از موارد مسئول نیست چرا که موارد مرتبط با بهزیستی تا به امروز به صورت جدی پیگیری و به نتیجه رسانده شده و هم اکنون نیز با بررسی‌های انجام گرفته اقدامات خوبی در حوزه اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله بحران صورت پذیرفته است.

نورانی بیان کرد: به جهت بهبود هر چه بیشتر اقدامات مربوط به مباحث مرتبط به اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران، شرایط به نوعی فراهم شده که در فاز 3 اندیشه محل مربوطه در مراحل آماده‌سازی قرار بگیرد.

وی با بیان لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسئول در ساماندهی متکدیان گفت: در مورد متکدیانی که گاهی در سطح شهرستان مشاهده می‌شود باید گفت که بسیاری از این افرادی که تکدی‌گری می‌کنند ساکن این منطقه نبوده و بررسی‌های لازم نیز در این زمینه در حال انجام است تا با توجه ویژه همه دستگاه‌های مسئول بتوان گام مثبتی در ساماندهی آن‌ها برداشت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار همچنین اظهار داشت: متأسفانه موضوعی که در مورد متکدیان وجود دارد، نوع فرهنگ و ماهیت رفتاریشان است به این صورت که برخی رفتارهای متکدیان از سر بی‌پولی نیست، بلکه برخی از آن‌ها مسیر زندگی‌شان را در این جهت قرار داده‌اند،که با توجه به جلساتی که داشته‌ایم، قرار شده تا در کنار اقدامات مربوط برای جمع‌آوری‌ها آن‌ها، برنامه‌های فرهنگی نیز برای این افراد برگزار شود.

نورانی در پایان خاطرنشان کرد: همه موارد مرتبط با جمع‌آوری متکدیان طبق قانون مشخص شده است و این افراد پس از جمع‌آوری، به گرمخانه‌هایی که امکان نگه‌داری آن‌ها برای حداقل 15 روز وجود دارد، منتقل می‌شوند تا تیم‌هایی غربالگری اقدامات مقتضی را در مورد آن‌ها پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها