«شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی می‌شود

«شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی می‌شود

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای راه‌اندازی شهر سلول در دانشگاه خوارمی به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری و مشارکت به منظور تاسیس شهر سلول در چارچوب مقررات در دانشگاه خوارزمی که در زمینه‌ توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مبتنی بر ظرفیت‌های بخش غیردولتی فعالیت خواهد کرد، صورت می‌گیرد.

شهر سلول با هدف متمرکزشدن شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی تاسیس خواهد شد و تمام اجزای آن در سطوح مدیریتی، علمی و فناوری در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده برای آن قدم خواهند برداشت.

شهر سلول مشتمل بر پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، مرکز خدمات بالینی و تخصصی سلول درمانی، موزه سلولی جهت ارائه‌ خدمات علمی و ترویجی عمومی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بخش مدیریت شهر سلول و مراکز حمایت مالی و حقوقی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات حمایتی _ آموزشی و توانمندسازی است.

تعهدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این تفاهم‌نامه شامل تامین زمین و امکانات زیربنایی به منظور احداث شهر سلول در دانشگاه خوارزمی (این امکانات توسط دانشگاه خوارزمی تامین خواهد شد)، تامین دانش فنی از طریق مشارکت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در توسعه این شاخص از دانش بشری و فناوری‌های مرتبط، تسهیل در روند اعطای مجوزهای قانونی در زمینه‌ راه‌اندازی رشته‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز رشد تخصصی، شتاب‌دهنده‌ها و پارک علم و فناوری تخصصی در زمینه مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و تسهیل بر روند صدور گواهینامه‌های مورد نیاز به ویژه در زمینه تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی لازم در زمینه‌ تحقیقات و فناوری و خدمت در این حوزه می‌شود.

بر این اساس، تعهدات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در این تفاهم‌نامه نیز مشتمل بر مشارکت در جهت ایجاد و توسعه مدل مدیریت شهر سلول مستقر در دانشگاه خوارزمی، ارائه‌ تسهیلات و حمایت‌های ستادی لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و واحدهای توانمندسازی مرتبط مستقر در شهر سلول، ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی در راستای ایجاد و توسعه شهر سلول و تشویق بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه خوارزمی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسؤول پیگیری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه بوده و در چارچوب مقررات اقدامات بعدی را دنبال خواهند کرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها