حیدری: با انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری کشور را از خطر انزوا برهانیم

حیدری: با انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری کشور را از خطر انزوا برهانیم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مردم با انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوی سال آینده کشور را از خطر انزوا، جنگ و خشونت برهانند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا حیدری در نوشتاری به مناسبت سالگرد انتخابات مجلس دهم نوشت:

«یک سال از انتخابات امید بخش هفتم اسفند می گذرد و یادمان نمی‌رود که ضمن حضور در انتخابات اعلام کردیم که اهل قهر و انفعال نیستیم، گفتیم که نمی خواهیم سرنوشت کشور را به دست افراطی‌ها بسپاریم و امیدوار بوده و هستیم که منافع ملی و خیر عمومی جایگزین گروه گرایی و انحصار شود.

در سال دوم ماموریتی که ملت شریف ایران به ما سپرده‌اند باید مجدداً یادآور این تعهد بود که همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏ کشور، حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند بوده، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏ کرده و در گفته‌ها، نوشته‏‌ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ و تأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشیم‏.

برای ارزیابی منصفانه عملکرد یک ساله مجلس باید به این نکته اساسی توجه کرد که حکمرانی روندی است مستمر و بسترسازی برای برقراری حاکمیت قانون، صبر و هوشمندی می خواهد که این امر نیازمند همراهی و بیداری مردم، جامعه مدنی و نهادهای حکومتی است و مجلس به نمایندگی از خرد جمعی باید در اجرای وظایف خطیر خویش یعنی تقنین، نظارت بر دولت و تحقیق و تفحص در امور کشور، تمام توان خود را به کار گیرد لذا تلاش بر آن است تا چنین رویکردی جایگزین شعارگرایی و تقابل‌های سیاسی سلیقه‌ای (که توان و همدلی مثبت قوا را جهت پیشبرد اهداف ملی گرفته است) شود. در همین یک سال قوانین مهمی در راستای ایجاد انضباط مالی دولت بررسی شد که در مرحله تایید شورای نگهبان و ابلاغ می باشد. از جمله این لوایح می‌توان به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه و لایحه بودجه سال نود و شش کل کشور اشاره کرد.

سال دوم این مجلس مقارن با انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری خواهد بود. به امید آنکه با لحاظ جمیع شرایط داخلی و بین المللی به پای صندوق های رأی بیاییم تا با انتخاب آگاهانه خود سرنوشت کشور را بار دیگر رقم زده، کشور را از خطر انزوا، جنگ و خشونت رهانیده و ایران را به سوی آزادی و پیشرفت هدایت کنیم.»

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها