رفع بیش از ۹۵۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

رفع بیش از ۹۵۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

سید یعقوب فرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در جهت کاهش هدر رفت آب سرعت بخشیدن به رفع شکستگی‌ها و اصلاح شبکه‌های توزیع آب فرسوده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته بیش از 450 مورد شکستگی و حوادث شبکه توزیع آب برطرف شد، عنوان کرد: در همین مدت بیش از 500 مورد شکستگی انشعابات آب نیز در استان رفع شد.

فرجی با اشاره به رفع بیش از 20 مورد حوادث و شکستگی خطوط انتقال آب در استان، ابراز کرد: بیشترین میزان شکستگی در استان مربوط به شهرهای یاسوج و مادوان است.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت و جمعیت به شهر یاسوج، عنوان کرد: به دلیل توپوگرافی شهر یاسوج، افزایش حاشیه نشینی و عدم رعایت اصول فنی در نصب انشعابات از سوی برخی از مشترکین میزان شکستگی انشعبات در استان رو به افزایش است.

فرجی تصریح کرد: میانگین مصرف آب در روزهای پایانی اسفند ماه به شدت افزایش می‌یابد بنابراین درچنین شرایط بحرانی خشکسالی و همچنین کاهش نزولات آسمانی به منظور جلوگیری از افت فشار و یا قطع آب با اصلاح الگوی مصرف و رعایت صرفه‌جویی مشترکین باید مصرف خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب می‌توان با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف نیازهای خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد ، اظهار داشت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه شکستگی و هدر رفت آب با سامانه 122 تماس حاصل نمایند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها