انجمن‌ ورزش همگانی در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می‌شود

انجمن‌ ورزش همگانی در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می‌شود

رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت از برگزاری بازی های بومی محلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بازی های بومی و محلی را در ورزش خوابگاه ها رواج دهیم. همچنین انجمن های ورزش همگانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور مسئول انجمن‌های ورزش‌های همگانی دانشکده ای و همکاری دانشجویان تشکیل می شود.

به گزارش ایسنا، محمد حسین میرزاراه کوشکی در اختتامیه هفت رشته ورزشی دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با اعلام این خبر اظهار کرد: هر حرکتی با یک نقطه اثر شروع می‌شود و هر میزان که نقطه اثر قدرتمندتر باشد موج بزرگ تری در جامعه ایجاد می کند به همین دلیل دانشجویانی که در این المپیاد ورزشی شرکت کردند می توانند به عنوان الگو ، منشا اثر باشند و موج ورزشی را در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد کنند.

وی افزود: این امواج می تواند تحول عظیمی را در ورزش دانشجویی به ویژه ورزش همگانی در دانشگاه ها ایجاد و نهادینه کند.

میرزاراه کوشکی تاکید کرد: بحث قهرمانی در این المپیاد مورد توجه نبود بلکه بیشتر موضوع سلامتی و ایجاد شور و نشاط مدنظر قرار داشت تا با برنامه ریزی درست به سمت استانداردها پیش رویم.

رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر ورزش های همگانی در خانواده ها نهادینه شود می تواند بر ارتقاء سطح سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار باشد و شما دانشجویان سفیران این حرکت مهم هستید.

میرزاراه کوشکی گفت: دانشجویان باید برای راهی که انتخاب می کنند ابتدا اهداف خود را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنند و در راه دستیابی به اهداف والا همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: دانشجویانی که حائز مقام برتر در این المپیاد شدند نباید فعالیت های ورزشی خود را پس از پایان مسابقات قطع کنند و باید با تمرینات مستمر میزان توانایی خود را ارتقا بخشند و قطعا اگر هر مسابقاتی در سطح دانشجویی برگزار شود که قرار باشد تیمی راهی آن مسابقات کنیم از منتخبان رشته های ورزشی این المپیاد دعوت به عمل می آید.

رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اظهار کرد: ورزش صبحگاهی یکی از رشته های مادر در ورزش همگانی است که می تواند جمعی را در کنار هم قرار دهد و با توجه به استعداد هر کدام از ورزشکاران در آن جمع هر فردی را به سوی یک رشته ورزشی هدایت کند.

وی افزود: دومین دوره المپیاد ورزش های همگانی با دوره نخست آن بسیار متفاوت بود هم از لحاظ افزایش تعداد تیم های شرکت کننده و همچنین در این دوره لگوی المپیاد ورزش‌های همگانی طراحی شد و به عنوان نماد ورزش همگانی وزارت بهداشت معرفی می شود.

رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، با بیان اینکه ورزش همگانی مورد توجه وزیر بهداشت و دیگر مسئولان کشور قرار گرفته است، افزود: در رشته های ورزش های همگانی نتوانستیم مربیان زیادی را پرورش دهیم و به همین منظور باید نخبگان ورزشی تلاش کنند تا به سطح مربی گری برسند و گستره ورزش های همگانی را در میان دانشجویان توسعه ببخشند.

رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت گفت: ایده‌های نو دانشجویان در اختیار مسئولان انجمن های ورزش های همگانی قرار می گیرد و برای ارتقاء سطح کیفی و کمی رشته های ورزش همگانی استفاده می شود.

میرزاراه کوشکی در پایان تصریح کرد: از سال آینده در طی یک سال 2 دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها