نگرانی عفو بین‌الملل از محدودیت آزادی بیان در دانشگاه‌های هند

نگرانی عفو بین‌الملل از محدودیت آزادی بیان در دانشگاه‌های هند

در پی ایجاد اغتشاش و خشونت در پردیس شمالی دانشگاه دهلی به خاطر دعوت از دو دانشجوی دانشگاه "جواهرلعل" در سمینار "فرهنگ اعتراض"، سازمان عفو بین‌الملل در هند اعلام کرد که آزادی بیان در دانشگاه‌های هند در خطر محدودیت قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.دبلیو.نیوز، در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده است: آزادی اعضای جامعه دانشگاهی باید همواره مورد توجه باشد و اتفاقات اخیر در پردیس دانشگاه دهلی نشان می‌دهد آزادی بیان در دانشگاه‌های هند با خطر جدی مواجه است.

در درگیری‌های دانشگاه دهلی حدود 20 نفر زخمی شدند که یک استاد هم در بین آنها حضور داشته و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

این سمینار به خاطر اعتراضات نسبت به دعوت از دو دانشجوی دانشگاه جواهرلعل هند که دارای پرونده قضایی در زمینه آشوب‌های دانشگاه‌های هند هستند، برگزار نشد و برخی از دانشجویان به لغو سمینار اعتراض کردند و بین این دو دسته از دانشجویان زد و خورد اتفاق افتاد.

عفو بین‌الملل اعلام کرده است که تمام مقامات دانشگاهی باید برای ایجاد یک بستر مناسب برای طرح نظرات و عقاید مختلف در دانشگاه‌ها تلاش کنند و هیچ کسی نباید در محیط دانشگاه به خاطر داشتن یک عقیده مورد تهدید و یا ضرب و شتم قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها