معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان

معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان

مسئول دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» پیشنهاد کرد که با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر یزد، این استان به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی شود.

به گزارش ایسنا، «سیدحسن حسینی» در نشستی که با حضور معاون رییس جمهور و ریس سازمان میراث فرهنگی کشور با فعالان حوزه گردشگری یزد برگزار شد، گفت: با توجه به تنوع ظرفتی‌ها و برنامه‌های مذهبی همچون وجود روضه‌ها در 365 روز سال، سبک خاص عزاداری‌ها همچون سینه‌زنی و نخل‌برداری ، وجود مساجد، امامزادگان و تکایای منحصر به فرد، جشن‌های فاخر همچون نیمه شعبان و غدیر، آیین‌ها و مراسم‌های خاص اقلیت‌های دینی و مذهبی، می‌توان یزد را به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقبال گردشگران داخلی و خارجی از برنامه‌های مذهبی یزد و تاثیرگذاری فرهنگی این مراسم‌ها در چند سال اخیر نشان از اهمیت توجه به این موضوع دارد.

به گفته حسینی، خوشبختانه از هفت سال پیش برای اولین بار در یزد با همکاری خوب سازمان میراث فرهنگی برای حضور گردشگران خارجی در آیین‌های مذهبی استان برنامه‌ریزی شد به نحوی که امسال نزدیک به 800 گردشگر از 28 کشور دنیا در برنامه‌های عزاداری و جشن‌ها شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینه ایران» در پایان با درخواست حمایت از همه مسئولان استان به ویژه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بین سازمان‌ها و نهادهای متولی این امر بتوان یزد را به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و معنوی جهان معرفی و به عنوان یک مقصد گردشگری مذهبی مطرح کرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها